NI01_08 Woordenschatoefeningen

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A. (přednášející)
Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
každé liché úterý 10:00–11:40 J.401, kromě Po 21. 4. až Ne 27. 4. ; a Pá 4. 4. 9:00–17:00 D51
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
V tomto kurzu se rozšiřuje a upevňuje slovní zásoba studentů. Nová i již známá slovíčka jsou nabízena prostřednictvím čtení a poslechu textů, doma jsou procvičována prostřednictvím Quizletu a v hodinách jsou procvičována prostřednictvím interaktivních (mluvních) úkolů. Tímto způsobem je věnována pozornost také receptivním a produktivním dovednostem. Tento kurz doplňuje povinný kurz NLI_05 Jazykové cvičení I/2 a pomáhá studentům dosáhnout úrovně A2(+).
In deze cursus wordt de woordenschat van de studenten uitgebreid en gefixeerd. Nieuwe en reeds bekende woorden worden aangeboden aan de hand van lees- en luisterteksten, thuis ingestudeerd via Quizlet en in de les ingeoefend door middel van interactieve (spreek)opdrachten. Op die manier krijgen ook de receptieve en productieve vaardigheden aandacht. Deze cursus is bedoeld als aanvulling op het verplichte vak NLI_05 Jazyková cvičení I/2 en helpt de studenten niveau A2(+) te bereiken.
Výstupy z učení
Studenti umí číst jednoduché texty přizpůsobené jejich úrovni (A2).
Studenti dokáží hovořit o obsahu jednoduchých textů.
Studenti znají nová slova (včetně konjugací a skloňování), která mohou používat ve vhodných kontextech.
Studenti dokáží vést konverzaci na běžná témata.
Studenti získají znalosti o zvycích a (kulturních) aktivitách v Nizozemsku, například o Dni krále.
De studenten kunnen eenvoudige teksten lezen, afgestemd op hun niveau (A2).
Studenten kunnen over de inhoud van eenvoudige teksten praten.
Studenten kennen nieuwe woorden (inclusief vervoegingen en verbuigingen) die ze in de juiste context kunnen gebruiken.
Studenten kunnen gesprekken voeren over alledaagse onderwerpen.
Studenten verwerven kennis over gewoonten en (culturele) activiteiten in Nederland, zoals Koningsdag.
Osnova
  • V letním semestru 2025 se tento kurz skládá ze dvou částí:
  • Blokový kurz vedený hostující lektorkou Kitty Sterkendries (ILT, KU Leuven) v týdnu od 31. března do 4. dubna (4 x 90 minut).
  • Přednášky v průběhu semestru vedené lektorkou Sofie Royeaerd (4 x 90 minut). Přednášky jsou strukturovány podle tří brožur z řady Intertaal „Reading Dutch for non-native speakers“.
  • 1. Úvod
  • 2. Líbánky
  • 3. Úhledná dívka
  • 4. Prostě to udělej
  • In zomersemester 2025 bestaat dit vak uit twee delen:
  • Een blokcursus gegeven door gastdocente Kitty Sterkendries (ILT, KU Leuven) in de week 31 maart - 4 april (4 x 90 minuten).
  • Colleges tijdens het semester door lector Sofie Royeaerd (4 x 90 minuten). De colleges zijn opgebouwd rond drie boekjes uit de reeks "Nederlands lezen voor anderstaligen" van Intertaal.
  • 1. Inleiding
  • 2. De huwelijksreis
  • 3. Een keurig meisje
  • 4. Doe maar gewoon
Literatura
    povinná literatura
  • Marian Hoefnagel, LeespuntNL. Nederlands lezen voor anderstaligen. De huwelijksreis. Intertaal, Amsterdam/Antwerpen, 2018 (7de druk; 1ste druk: 2010).
  • Marian Hoefnagel, LeespuntNL. Nederlands lezen voor anderstaligen. Een keurig meisje. Intertaal, Amsterdam/Antwerpen, 2010.
  • Marian Hoefnagel, LeespuntNL. Nederlands lezen voor anderstaligen. Doe maar gewoon. Intertaal, Amsterdam/Antwerpen, 2010.
    doporučená literatura
  • Frank Groenman en Nynke Scholtens, De vier seizoenen. Nederlands lezen voor anderstaligen. Herfst. Intertaal, Almere/Antwerpen, 2019.
  • Frank Groenman en Nynke Scholtens, De vier seizoenen. Nederlands lezen voor anderstaligen. Winter. Intertaal, Almere/Antwerpen, 2019.
  • Frank Groenman en Nynke Scholtens, De vier seizoenen. Nederlands lezen voor anderstaligen. Lente. Intertaal, Almere/Antwerpen, 2019.
  • Frank Groenman en Nynke Scholtens, De vier seizoenen. Nederlands lezen voor anderstaligen. Zomer. Intertaal, Almere/Antwerpen, 2019.
    neurčeno
  • BOSSERS, Bart, Folkert KUIKEN, Anne VERMEER (red.), Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs. Bussum : Coutinho, 2010. 422 s. ISBN 9789046902035.
  • SCHOENAERTS, Peter en Helga VAN LOO, Thematische woordenschat. Nederlands voor anderstaligen. Intertaal, Amsterdam/Antwerpen, 2008. 628 s. ISBN 9789054516989.
  • DE COOLE, Dieuwke a Anja Valk. Actief met taal. Didactische werkvormen voor het talenonderwijs. Bussum: Uigeverij Coutinho, 2013. 175 s. ISBN 9789046901984.
  • VERBOOG, Margreet. Leren spreken : een didactische handleiding voor docenten NT2. Edited by Karolien Thio. Bussum: Uitgeverij Coutinho, 1999, 238 s. ISBN 9062831486. info
Výukové metody
Intenzivní jazykové přednášky s interaktivními cvičeními. Domácí úkoly: četba tří brožur + studium slovní zásoby.
Intensieve taalcolleges met interactieve oefeningen. Huiswerk: de lectuur van drie boekjes + het instuderen van woordenschat.
Metody hodnocení
- Aanwezigheid (maximaal 1 afwezigheid)
- Lectuur van de drie leesboekjes - Procvičování slovní zásoby (i prostřednictvím Quizletu)
- Aktivní účast na přednáškách
- Závěrečný test (slovní zásoba)
- Inoefenen van woordenschat (onder meer via Quizlet)
- Actieve medewerking tijdens de colleges
- Eindtest (woordenschat)
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/NI01_08