ROM0B001 Katalánština I

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
1/1. 2 kr. za zkoušku 4 kredity. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Pavlína Javorová Švandová (přednášející)
Mgr. David Utrera Domínguez (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ROM0B001/01: Po 12:30–14:05 U25, P. Javorová Švandová
ROM0B001/02: Út 12:30–14:05 G22, P. Javorová Švandová
Předpoklady
K tomuto kurzu jsou výše zadané prerekvizity, přednost mají studenti až od 2. ročníku. Hi ha prerequeriments. La preferencia la tindran estudiants a partir del segon any dels seus estudis a la Universitat.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Jiné omezení: Určeno pro studenty od 2. roč. I. cyklu.
Mateřské obory/plány
předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Začátek cyklu předmětů katalánského jazyka, který je čtyřsemestrální. Záměrem tohoto kurzu je, aby student získal základní znalosti z katalántštiny a byl schopen se dorozumět v běžných situacích každodenního života. Inici del cicle d'assignatures de llengua catalana, que té una durada de quatre semestres (Llengua catalana I - IV). L'objectiu de l'assignatura es que els estudiants aconsegueixin un nivell bsic de llengua catalana que els permeti comprendre frases i expressions utilitzades habitualment i relacionades amb temes d'importancia immediata (per exemple, informacions personals bsiques, informacions familiars, compres, geografia local, ocupació), que també els permeti de comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixin un intercanvi simple i directe d'informació sobre temes familiars i habituals. Pot descriure, de manera senzilla, aspectes de la seva experiencia o bagatge personal, aspectes de l'entorn immediat i assumptes relacionats amb necessitats immediates. Aquesta assignatura es complementa amb el seminari de conversa I, que es recomana seguir simultaniament. L'assignatura de llengua catalana I treballa els quatre nivells comunicatius fent ús de material multimedia. El curs es complementa amb l'assignatura de seminari de conversa I.
Osnova
Po absolvování kurzu by měl student být schopen porozumět kratšímu mluvenému textu, umět reagovat na situace z běžného života a mít osvojené základní gramatické jevy. En finalitzar aquest curs l'estudiant hauria de ser capaç de comprendre expressions i el vocabulari més freqüent sobre temes dinterčs personal (per exemple, informació personal i familiar molt bŕsica, compres, lloc de residčncia, ocupació laboral). Entendre la idea principal de missatges i avisos curts, clars i senzills. Llegir textos molt curts i senzills. Puc trobar informació específica i previsible en documents escrits senzills i quotidians com ara anuncis, prospectes, menús i horaris, i puc comprendre cartes personals curtes i senzilles. Comunicar-se en tasques senzilles i habituals que exigeixen un intercanvi senzill i directe dinformació sobre temes i activitats familiars. Mantenir intercanvis socials molt breus encara que, en general, no els entengui prou com per mantenir o dirigir ell mateix una conversa. Utilitzar una sčrie dexpressions i frases per descriure de manera senzilla la seva família i altra gent, les seves condicions de vida, el seu bagatge educatiu i la seva feina actual o lúltima que va tenir. Escriure notes i missatges curts i senzills relatius a necessitats immediates. Poder escriure cartes personals molt senzilles, per exemple, per agrair alguna cosa a algú.
Literatura
    doporučená literatura
  • UTRERA DOMINGUEZ, David. Cvičení z katalánštiny. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 145 s. ISBN 978-80-210-7436-1. Digitální knihovna FF MU info
    neurčeno
  • Digui, digui... Curs de catalŕ per a no-catalanoparlants. Collectiu, Enciclopedia catalana, 1999
  • Catala sense distancies. Gabinet de didactica, Gen.Cat, Barcelona: Portic, 1998
  • Gramatica catalana. P. Fabra, 15a ed. Barcelona: Teide, 1991
  • Exercicis de pronunciació del catala. Dolors Badia, Salvador Comellas, Barcelona: Eumo, 1983
  • Učebnice katalánštiny. Diana Tvrdá-Moix, Praga: Státní Pedagogické nakladatelství, 1977
Výukové metody
Praktická a teoretická výuka jazyka za použití zahraničních učebnic a materiálů.
Metody hodnocení
Kurz je zakončen písemnou zkouškou. L'assignatura finalitza amb un examen escrit.
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.phil.muni.cz/utrera/Catala/indexbr.htm
Doporučuje se účast na konverzačním semináři I. Es recomana l'assistencia a Konverzacni seminar I.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/ROM0B001