SAKS05 Současná společnost a kultura hispanofonních zemí Latinské Ameriky

Filozofická fakulta
jaro 2017
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (plus 3 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Tomáš Pospíšil, Ph.D.
Centrum severoamerických studií – Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Centrum severoamerických studií – Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 12:30–14:05 L41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz si klade za cíl nabídnout studentům komplexní pohled na současnou společenskou a kulturní situaci vybraných hispanofonních zemí Latinské Ameriky. Nejprve bude podán nástin základních geografických reálií, v rámci nichž se vyvíjely původní kultury a civilizace, z nichž nejvýznamnější budou stručně představeny. Důraz bude kladen i na nejvýznamnější dějinné milníky ve vztahu k současné společenské situaci v jednotlivých zemích. Kulturní rozmanitost současného hispanoamerického světa bude zasazena do širšího kontextu tak, aby jasněji vyniklo vzájemné prolínání kulturních vlivů i to, jak se jejich působení projevilo na místních tradicích a zvycích, které se dochovaly až dodnes.
Osnova
  • 1. Přehled nejvýznamnějších dějinných milníků v hispanofonní oblasti Jižní Ameriky. 2. Kolumbie. 3. Venezuela. 4. Ekvádor. 5. Bolívie. 6. Peru. 7. Chile. 8. Argentina. 9. Uruguay. 10. Paraguay.
Literatura
  • Ayala Mora, Enrique, Resumen de historia del Ecuador, Quito, Corporación Editora Nacional, 1990.
  • Roedl, Bohumír, Dějiny Peru a Bolivie, Praha, Nakladatelství Lidové noviny, 2007
  • Alonso García, Ricardo, Tratado de Libre Comercio, Mercosur y Comunidad Europea. Madrid:McGraw-Hill, 1997
  • Salcedo-Bastardo. Historia Fundamental de Venezuela, Caracas, Ediciones de la Biblioteca, 2004
  • Barrios, Luis, Historia de Colombia. Quinta edición, Bogotá: Editorial Cultural,1984.
Výukové metody
Kurz je členěn do tematických celků, v rámci nichž se nabízí profil jednotlivých hispanofonních zemí. Se trata de un curso que cuenta con un eje interactivo en la plataforma del ELF. En cada bloque temático se hace una introducción a la problemática en cuestión y se presentan los temas seleccionados. Forma parte indispensable de cada tema un debate virtual entre todos los participantes que se desarrollará en los foros correspondientes.
Metody hodnocení
Para aprobar será necesario: a) asistir de forma regular a las clases y participar activamente b) contribuir regularmente a los debates en los foros b) elegir un tema y elaborar una redacción: dos pág. normativas (una página normativa equivale a 1800 caracteres).
Vyučovací jazyk
Španělština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.