CJV02 Anglický jazyk II. pro neoborové studenty angličtiny

Filozofická fakulta
jaro 2002
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Ivana Malovičová (cvičící)
Mgr. Šárka Roušavá, B.A. (cvičící)
Jeffery Mark Yoder, M.A. (cvičící)
Garance
PhDr. Ivana Malovičová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Silvie Bilková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CJV02/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Malovičová
CJV02/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Malovičová
CJV02/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Yoder
CJV02/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Yoder
CJV02/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Yoder
CJV02/06: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Malovičová
CJV02/07: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Š. Roušavá
CJV02/08: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Š. Roušavá
CJV02/09: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Yoder
CJV02/10: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Malovičová
CJV02/11: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Malovičová
CJV02/12: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Š. Roušavá
CJV02/13: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Š. Roušavá
CJV02/14: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Š. Roušavá
CJV02/15: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Yoder
CJV02/16: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Yoder
CJV02/17: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Malovičová
CJV02/18: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Malovičová
CJV02/19: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Yoder
CJV02/20: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Yoder
Předpoklady
Anglický jazyk II pro nefilology v jarním semestru navazuje na Anglický jazyk I pro nefilology v podzimním semestru. Předpokladem pro zápis do kurzu je splněný zápočet za podzimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 360 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/360, pouze zareg.: 0/360, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/360
Jiné omezení: Počet kurzů je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 231 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz Anglický jazyk pro nefilology II je zaměřen na hlubší rozvoj ligv istických akademických dovedností s ohledem na oborové zaměření studentů. Výuka zahrnuje akademické čtení, psaní, mluvení a poslech.
Osnova
  • ANGLICKÝ JAZYK PRO NEFILOLOGY 2 Faculty of Arts School of Social studies 1. Intelligence defined + 2. Intelligence tests oprava zápočtových testů definitions, structure of naming and formal definition, expanding def., collocations examining graphic materials, listening for specific information, retelling 3. Gender, age differences and IQ understanding the organization of text, organizing principles, visual aids, subtechnical vocabulary, turning written text into a graphic and turning a graph into text 4., 5. Nature versus nurture Are the differences we observe in intelligence due to heredity ( nature) or to enviromental influences ( nurture ) ? punctuation, the use of parentheses, recording numbers, guessing vocabulary from context, listening for specific information 6. Organizing texts ( general - specific ) generalization and specification, word order, modification of meaning through word order 7. Nonverbal messages - body language transitional expressions - introduction, reading nonverbal cues, building vocabulary ( collocations ) 8. Nonverbal messages - the language of touch, space, and artifacts ( comparison/contrast ) the passive, comparison/contrast markers between/within sentences, summarizing 9. Sentence variety, cause/effect simple, compound, complex sentences, cause-effect conjunctions, coherence, parallelism 10. Biographies and processes ( time indicators and relators ) chronological sequences, time indicators and relators, manipulation of chronological sequence, tenses, logical organization 11. Getting the paragraphs right 12. Getting the writing right overall structure of an essay ( introduction, body, conclusion ), references, the stages of writing an essay 13. The press newspapers , the difference between quality newspaper and tabloid, newspaper style, language, headlines..... 14. Zkouškový test 15. Zkouškový test Pozn. Program tohoto semináře je přibližným přehledem připravovaných aktivit. Náplň seminářů bude obohacována o poslech audio nahrávek a o čtení odborných textů.
Metody hodnocení
Cvičení, zkouška písemná a ústní po dvou semestrech výuky. Zkouška se skládá ze dvou částí, písemné a ústní. Předpokladem pro její složení je úspěšné napsání testu. U ústní části bude ověřována aktivní schopnost komunikovat o svém oboru, schopnost pracovat s odborným textem a znalost odborné terminologie svého oboru. Součástí ústní zkoušky je také předložení překladu 5 normostran soudobého odborného textu spolu s originálem týden před termínem zkoušky.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Informace o uznávání jazykových zkoušek : Studenti, kteří na jazykových školách úspěšně složili všeobecnou státní zkoušku nebo složili mezinárodní zkoušky - Cambridge FCE nebo Toefl nemusí psát písemný test. Musí se však podrobit ústní zkoušce, včetně odevzdání překladu v rozsahu 5 normostran soudobého odborného textu spolu s originálem týden před termínem ústní části zkoušky. Upozornění pro studenty: Zápočty a zkoušky je možno skládat pouze během zápočtového týdne a během zkouškového období.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
nutný zápočet z absolvování kurzu Anglický jazyk I.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2001, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005.