FF:NI03_15 Jazyk reklamy - Informace o předmětu
NI03_15 Jazyk reklamy
Filozofická fakultajaro 2004
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Alexandra Andreasová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Alexandra Andreasová, Ph.D.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 18:20–19:55 29
- Předpoklady
- Jedná se o volitelný předmět pro studenty třetího nebo vyšších ročníků. Podmínkou účasti je dostatečná znalost nizozemštiny, aby student rozuměl reklamním textům a byl schopen jejich analýzy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Reklama je zvláštní druh komunikace, se kterou se setkáváme víc, než bychom si možná přáli. V tomto semináři se podíváme zblízka na jazyk, kterým k nám promlouvá z tisku, z rádia, z televize a z internetu. Cílem semináře je odhalit hodnoty, na které tyto zdánlivě jednoduché formulace nebo časté slovní hříčky apelují, a analyzovat způsoby, kterými se tak děje. U toho samozřejmě nemůžeme opomenout souvislost jazyka s obrazem: je obraz ilustrací jazykového sdělení nebo je jazyk pouhým průvodcem toho, co nám sděluje obraz? Podíváme se také na texty, které na první pohled nevypadají jako reklama, avšak přesto se v nich skrývá. Na hodinách budeme pracovat téměř výlučně s nizozemskými texty, ale studenti budou po celou dobu nabádáni všímat si rozdílů nebo podobností s reklamou českou. Na závěr semináře studenti sami navrhnou malou reklamní kampaň.
- Osnova
- 1. Úvod, druhy reklamy, diskuse na základě dotazníku. 2. Obraz: humor v reklamě, vytváření atmosféry v reklamě, apelování na hodnoty, kulturní rozdíly v reklamě. 3. Jazyk: reklamní slogan a obraz, průvodný text, tzv. informativní texty. 4. Reklama v rádiu. 5. Reklama v televizi. 6. Reklama na internetu.
- Literatura
- Tiggeler E./Vuijk M., Nu nog smeuďger! Reclametaal en ander trendy taalgebruik.
- Fauconnier G./V.d. Meiden A., Reclame. Een andere kijk op een merkwaardig maatschappelijk fenomeen.
- KUITENBROUWER, Jan. Neo-turbo :van yuppie-speak tot crypto-mumble. Amsterdam: Prometheus, 1993, 168 s. ISBN 90-5333-066-6. info
- Metody hodnocení
- Od studentů se vyžaduje pravidelná a aktivní účast na hodinách a příprava na hodiny. Na konci semináře studenti v malých skupinkách vypracují vlastní návrh reklamní kampaně. Kromě toho každý student vypracuje krátkou esej v nizozemštině na jedno z probíraných témat.
- Vyučovací jazyk
- Nizozemština
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2004/NI03_15