NOII_41 Astrid Lindgrenová a ti druzí. Skandinávská literatura pro děti a mládež

Filozofická fakulta
jaro 2006
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
Rozvrh
St 15:00–16:35 G24
Předpoklady
Předmět je otevřen zájemcům ze všech oborů bakalářského nebo magisterského studijního programu. Výuka probíhá česky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Skandinávská dětská literatura zaujímá významné místo v kontextu evropské a světové literatury. Přednáška chce otevřít hlubší pohled na klasické i současné autory, směry, žánry a motivy.
Osnova
  • Intencionální lit. pro děti - historický přehled a současnost. H.C. Andersen a evropská pohádkářská tradice. Else Beskow a význam ilustrací v knížkách pro děti. Astrid Lindgrenová - mezi tradičním a novátorským přístupem. Tove Janssonová, "Neviditelné dítě" a psychoanalýza. J. Gaarder a tzv. obtížná témata (nemoc, smrt). Lennart Hellsing a institucionální podpora literatury pro děti a mládež.
Literatura
  • H.C. Andersen, J. Gaarder, norské pohádky
Metody hodnocení
Formou výuky je přednáška a seminář. Domácí příprava (četba) vyžadována. Ukončení: esej na téma semináře.
Vyučovací jazyk
Norština
Informace učitele
Výuka probíhá tak, aby se jí mohli účastnit jak studenti, kteří skandinávské jazyky neovládají, tak ti, kteří štou norsky švédsky nebo dánsky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2006/NOII_41