PSD_DS2 Doktorský seminář II

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Rozvíjení integrativního myšlení. Základem je systémové zpracování poznatků. Inspirujícím pramenem je dosud práce Bertalanffyho (1972), nezbytná je znalost prací Popperových (1995 ad.), interdisciplinární kontext skýtá Wilson (1999), který oživuje vizi W. Whewella z r. 1840 o konsilienci věd. Průprava v systémovém přístupu zahrnuje čtyři dílčí koncepce: ideu celosti, ideu transformace, ideu samoregulace a hermeneutický aspekt.
Osnova
  • This seminar will examine and discuss recent concepts of psychology.
Literatura
  • EYSENCK, Michael W. a Mark T. KEANE. Kognitivní psychologie. Translated by Miroslav Filip. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008, 748 s. ISBN 9788020015594. info
  • Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku IV. Edited by Michal Miovský - Ivo Čermák - Vladimír Chrz. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, 2005, 447 s. ISBN 8024411598. info
  • STERNBERG, Robert J. Kognitivní psychologie. Translated by František Koukolík. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 636 s. ISBN 80-7178-376-5. info
  • HOSKOVEC, Jiří, Milan NAKONEČNÝ a Miluše SEDLÁKOVÁ. Psychologie XX. století : některé významné směry a školy. 1. vyd. [i.e. 2. vyd.]. Praha: Karolinum, 2002, 295 s. ISBN 8024603004. info
Metody hodnocení
Hodnocení se opírá o účast na seminárních diskusích a přednesení vlastního příspěvku. Zápočet.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.