MUII31 Marketing v muzejní praxi II.

Filozofická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Klára Havlíčková (přednášející)
Garance
Mgr. Klára Havlíčková
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman
Dodavatelské pracoviště: Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 14:10–17:25 TMB
Předpoklady
MUII30 Marketing a tvorba výstav I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou:
na základě velmi dobré spolupráce mezi TMB a studenty muzeologie při přípravě výstav In Detail v roce 2008 a Josef Ressel v letošním roce, si studenti opět prakticky vyzkouší celý proces přípravy a realizace muzejní výstavy a stanou se jejími spoluautory;
vyzkouší si aplikaci teoretických poznatků v praxi; v tomto semestru se budou studenti autorsky podílet na vzniku připravované výstavy o nanotechnologiích, která bude uvedena v Technickém muzeu v Brně v prosinci letošního roku; jedná se zejména o spolupráci s tvůrci scénáře k výstavě, vlastní realizaci a propagaci celého projektu
Osnova
  • Příprava a realizace výstavy na půdě univerzity, nebo ve spolupráci s Technickým muzeem v Brně;
  • Na základě dohody s Technickým muzeem bude vybráno téma výstavy, kterou studenti připraví a zrealizují;
Literatura
  • Dle zadání vyučujícím podle aktuálního tématu výstavy.
  • HOLMAN, Pavel. Dějiny muzejního výstavnictví a pokusy o zapojení návštěvníka. In Hovory v muzeu. 1. vyd. Hodonín: Masarykovo muzeum v Hodoníně, 1998, s. 5-9. info
  • DEAN, David. Museum exhibition : theory and practice. London: Routledge, 1996, xi, 177. ISBN 0415080177. info
  • Thinking about exhibitions. Edited by Reesa Greenberg - Bruce W. Ferguson - Sandy Nairne. 1st pub. London: Routledge, 1996, xxii, 487. ISBN 0415115906. info
  • EDSON, Gary a David DEAN. The handbook for museums. 1st publ. London: Routledge, 1994, xvi, 302. info
  • ŠILHAVÝ, Lubomír. Metodika a praxe výstavnictví. Praha: Československá obchodní a průmyslová komora, 1982, 179 s. URL info
Výukové metody
praktické cvičení, skupinový výstavní projekt
Metody hodnocení
cvičení, zápočet, na základě splnění zadaných úkolů.
Informace učitele
Předmět se doporučuje absolvovat zejména studentům, kteří chtějí pokračovat po ukončení studia v muzejní praxi. Vyžaduje časovou flexibilitu, organizační schopnosti, kreativitu a samostatnost. Nabízí širokou škálu zkušeností, seberealizaci s konkrétními výsledky a získání nových kontaktů v oboru.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2012/MUII31