SJIB569X Španělská literatura v 80. letech

Filozofická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI1A007X Jazykový seminář II
Se supone que los alumnos han aprobado el curso de la Historia española.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Jiné omezení: Zápis pouze se souhlasem učitele
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Este curso ofrece un panorama general de la literatura española de la década de los 80, cuando el país vive un período agitado, marcado por importantes cambios políticos y sociales. El arte de la época pasa por un proceso de una notable transformación que tendrá su reflejo en un fenómeno peculiar, llamado "la movida" o "la movida madrileña" y cuyo representante máximo será el hoy reconocido director de cine Pedro Almodóvar. En el campo literario surge una serie de obras extremadamente interesantes, cuyos autores pertenecen a varias generaciones literarias.
Kurz pojednává o španělské literatuře v 80. letech 20. století.
Osnova
  • 1.Introducción al contexto histórico, cultural y social concreto./ 2. La Generación del 36, Camilo José Cela, Mazurca para dos muertos./ 3. La Generación del 36, Gonzalo Torrente Ballester, Crónica del rey pasmado/ 4. La Generación del 36, Miguel Delibes, Los Santos inocentes/ 5. La Generación del Medio Siglo, Juan Goytisolo, Makhbara/ 6. Eduardo Mendoza, La ciudad de los prodigios/ 7. José Luis Alonso de Santos, Bajarse al moro/ 8. Rosa Montero, Te trataré como a una reina/ 9. Adelaida García Morales, El Sur/ 10.Jesús Ferrero, Bélver Yin/ 11.Antonio Muñoz Molina, Beltenebros.
  • Jednotlivá témata odpovídají nejvýznačnějším autorům daného období a jejich vybraným dílům.
Literatura
  • Literaturu zadá vyučující.
  • ALCHAZIDU, Athena, Yolanda PÉREZ SINUSÍA a Paula GÓMEZ GONZÁLEZ. Esbozo de la historia de la literatura espaňola. Brno: Anton Pasienka, 2004, 284 s. ISBN 80-902652-3-5. info
Výukové metody
Přednáška : popis literárního pole, výklad a definice základních pojmů a jejich exemplifikace na konkrétních textech od různých autorů. Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech. Formou komentářů student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti při práci s konkrétním textem. La metodología empleada se basa en aplicar conocimiento teórico en trabajos prácticos (análisis y comentarios de textos concretos).
Metody hodnocení
Lectura de los textos recomenadados. Presentación de un tema escogido por los alumnos en clase o entrega de un trabajo escrito. Es necesario asistir a las clases y tomar parte activa en los debates.
Aktivní účast v hodině.
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
De los alumnos se espera una participación activa durante todo el curso. Advertencia: se trata de un curso que tiene una forma presencial, i.e. es indispensable asistir a todas las clases sin excepción.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013.