KA1_2 Odborný seminář Marketing a management kulturních institucí II.

Filozofická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
interpretovat aktuální uměleckou problematiku v pojmech sociologie umění, marketingu a managementu kulturních institucí, na základě zadaných témat;
vytvořit strukturovaný text reflektující výsledky odborné diskuze;
Osnova
  • V rámci semináře, vedeného formou e-learningu prostřednictvím ISU, budou studenti zpravovat referáty/stručné eseje aplikující teoretické pojmy, se kterými se seznámí během přednášek ze Sociologie umění, na aktuální umělecké a kulturní reálie, součástí bude též nabídka témat mimo sociologii umění.
  • Výuka bude probíhat pomocí interaktivní osnovy a bude mít následující kroky:
  • 1. Výběr a přihlášení se do seminární skupiny
  • 2. Zpracování úvodní eseje, úvahy, konspektu každým členem seminární skupiny v rozsahu cca 2/3 normostrany = 1200 znaků.
  • 3. Komentáře ke vloženým příspěvkům ostatních členů seminární skupiny. Každý účastník vloží minimálně jeden komentář ke každému příspěvku. Má-li komentář podobu otázky, musí být na odpověď na tuto otázku reagováno.
  • 4. Dopracování eseje nebo úvahy (konspekt se v této fázi přetaví v jednu z těchto dvou forem) na základě seminární diskuze, přednášek a dalšího studia do rozsahu cca 2 normostran = 3600 znaků
Literatura
    povinná literatura
  • CIGÁNEK, Jan. Úvod do sociologie umění. Praha: Obelisk - nakladatelství umění a architektury, 1972, 300 s. URL info
    doporučená literatura
  • The sociology of art : ways of seeing. Edited by John Hughson - David Inglis. 1st pub. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2005, xiii, 223. ISBN 0333962672. info
  • ALEXANDER, Victoria D. Sociology of the arts : exploring fine and popular forms. 1st pub. Malden: Blackwell, 2003, xix, 366. ISBN 9780631230403. info
  • HAUSER, Arnold. The social history of art. 3rd ed. London: Routledge, 1999, x1iv, 267. ISBN 041521386X. info
  • HAUSER, Arnold. The social history of art. 3rd ed. London: Routledge, 1999, x1v. ISBN 041521386X. info
  • HAUSER, Arnold. The social history of art. 3rd ed. London: Routledge, 1999, x1viii, 23. ISBN 041521386X. info
  • HAUSER, Arnold. The social history of art. Vol. I, From prehistoric times to the middle ages. 3rd ed. London: Routledge, 1999, x1ii, 274. ISBN 0-415-19945-X. info
  • KOTLER, Philip a Joanne SCHEFF. Standing room only : strategies for marketing the performing arts. Boston: Harvard Business School Press, 1997, xii, 560. ISBN 0875847374. info
Informace učitele
Kurs probíhá v rámci projektu č. CZ.1.07/2.2.00/28.0044 Inovace uměnovědných studijních oborů na Filozofické fakultě MU, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Viz. www.phil.muni.cz/music/opvk.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Poznámka k četnosti výuky: On-line kurz v ELFu.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2013/KA1_2