FF:PG42A77 Kvantitativní výzkum - Informace o předmětu
PG42A77 Kvantitativní výzkum
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 10:50–12:25 L31
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, M-HS)
- Pedagogika (program FF, N-HS)
- Pedagogika (program FF, N-PD) (2)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Cíle předmětu
- V prakticky orientovaném kurzu studenti pracují v týmech na svém vlastním výzkumném projektu od výběru tématu a formulace problému a hypotéz přes tvorbu pozorovacího postupu či měřícího nástroje k sondě o charakteru předvýzkumu, na které prokáží schopnost vyhodnotit data a zpracovat závěrečnou zprávu. Individuálně dále zpracují posudky na vybranou zprávu jiného týmu.
- Osnova
- 1. Od tématu výzkumu k měření: možnosti kvantitativního výzkumu, schéma výzkumu, teorie, téma, operacionalizace, apod.
- 2. Studium výzkumů – hledání problémů
- 2. Výběr tématu výzkumu.
- 2. Formulace výzkumného problému.
- 3. Tvorba měřícího nástroje.
- 4. Výzkumné šetření.
- 5. Vyhodnocení dat.
- 6. Zpracování závěrečné zprávy.
- 7. Zpracování posudku.
- Literatura
- PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998, 270 s. ISBN 9788071845690. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 257 s. ISBN 8070677988. info
- GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice : příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 808593115X. info
- CHRÁSKA, Miroslav. K současným trendům pedagogického výzkumu ve světě. Vyd. 1. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1995, 48 s. ISBN 8070674695. info
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 1993, 374 stran. ISBN 8070668229. info
- DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 121 s. ISBN 80-85467-06-2. info
- RYS, Slavomír. Hospitace v pedagogické praxi. Vyd. 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. info
- KERLINGER, Freed N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum : Foundations of behavioral research : educational and psychological inquiry (Orig.). Translated by V. Smékal. Vyd. 1. Praha: Academia, 1972, 705 s. info
- Výukové metody
- Kurz je veden v přednáškové i seminární formě. V rámci kurzu studenti pracují na skupinových projektech.
- Metody hodnocení
- skupinový projekt
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Informace k inovaci předmětu
- Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/PG42A77