FF:UZAJ5045 Didaktika AJ III - Informace o předmětu
UZAJ5045 Didaktika anglického jazyka III
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- James Edward Thomas, M.A. (přednášející)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý lichý pátek 15:50–17:25 VP
- Předpoklady
- UZAJ5032 Akvizice jazyka
UZAJ2033 Didaktika anglického jazyka I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (3)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- This course is taught concurrently with UZAJ5033 ELT Methodology I. Methodology III deals with broader issues in language teaching. While the trainees are doing Methodology II and III, they are undertaking the course UZAJ5047 - Practice teaching.
The aim of Methodology III is to develop teachers' thinking about aspects of the profession beyond specific lessons. It is important that teachers develop a critical understanding long term and global matters in order to contextualise their work. - Osnova
- Principles of e-learning
- Current views on providing feedback and assessing students
- Developing learner autonomy and independent learning
- Implementing long term project work
- Exploiting a text for its many levels
- Developing an understanding of the relationships between linguistic knowledge and the job of language teaching
- Creating lesson material
- Designing lessons
- Overall course planning
- Literatura
- povinná literatura
- BROWN, H. Douglas. Teaching by principles : an interactive approach to language pedagogy. 3rd ed. White Plains: Pearson Education, 2007, xvii, 569. ISBN 9780136127116. info
- neurčeno
- GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
- Výukové metody
- This course is conducted as an e-learning course entitled Scenarios, available through ELF. The course participants work collaboratively online developing their understanding of some of the key issues in ELT as described in the Course Contents above.
- Metody hodnocení
- The assessment of the scenarios course consists of (a) contributions to the weekly forum discussions, and (b) the specific scenarios work that is submitted in the wiki placed at the end of the course.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/UZAJ5045