FF:VIKBB33 Kurz práce v nakladatelství - Informace o předmětu
VIKBB33 Kurz práce v nakladatelství
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Jan Homola (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 17:30–19:05 G25
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Projít teoreticky s praktickými ukázkami základní proces vzniku a realizace díla a na jeho základě vypravovat vlastní návrh vybraného média. Zaměření předmětu není jen na klasické knihy, ale posluchači by měli získat obecný přehled o realizaci jak propagačních materiálů, knih, časopisů, tak i kalendářů, posterů, elektronických knih i webových serverů. Absolvování předmětu pomůže jeho studentům získat nadhled při tvorbě i reklamních předmětů, jako jsou letáky, katalogy, nebo průvodce, ale i vědeckých prací. Po ukončení předmětu by student měl být schopen: • Pochopit základní problematiku nakladatelské činnosti • Získat základní přehled o grafických, korektorských a obchodních činnostech v nakladatelství • Porozumět návaznosti procesů, získat schopnost posoudit kvalitu a rentabilitu díla • Získat přehled o technologiích a materiálech jak tištěných, tak elektronických médií • Po absolvování předmětu by měl být student samostatně navrhnout projekt rentabilní publikace Předmět je možné splnit: A) docházka + skupinový projekt - zpracování knhy (s výstupem buďto jako elektronickou knihu, nebo papírovou) B) samostatně bez docházky (určeno zejména pro distanční studenty) - projektem s výstupem jak tistěným, tak elektronickým, který bude přihlášen do žádosti o grantové financování nebo do některé z literáráních soutěží.
- Osnova
- ekonomika - obecné principy vydávání knih, časopisů, www stránek, cílové skupiny, konkurence • marketing knih, finanční plánování, náklady na distribuci, daňová problematika, autorská práva • technologie tisku, tvorby CD/DVD, elektronického publikování (html, flash, PDF) • redakční práce: příprava obsahu, strukturování osnovy \ obsahu, přizpůsobení grafiky, typografický základ • korektura a zpracování textu, ilustrace, fotky (grafické zpracování teoretický úvod), přizpůsobení grafiky cílovým skupinám • praxe – exkurze • představení zpracovaných projektů
- Literatura
- doporučená literatura
- PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha : příručka pro nakladatele. Vyd. 1. Praha: Paseka, 2003, 248 s. ISBN 8071855162. info
- Výukové metody
- a) semináře s diskusí b) prezentace a posouzení vlastních a donesených návrhů média c) exkurze
- Metody hodnocení
- a) účast b) vypracovaný projekt c) v případě nesplnění výše uvedeného test ze základních pojmů
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/VIKBB33