CJVAEA Angličtina autonomně

Filozofická fakulta
jaro 2015
Rozsah
50 hodin / semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová (přednášející)
Mgr. Eva Rudolfová (přednášející)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. Jiřina Hrbáčková (cvičící)
Mgr. Šárka Roušavá, B.A. (cvičící)
PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Žváčková (cvičící)
Garance
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 17:30–19:05 zruseno C21
Předpoklady
(!OBOR(AJ)&&!OBOR(AJA)&&!OBOR(AJU)&&!OBOR(PAJ)&&!OBOR(EP)&&!OBOR(EBA)&&!OBOR(EGO)&&!OBOR(SOA)&&!OBOR(CUSO)&&!OBOR(KSJ)&&!OBOR(VPLZA))&& PdF:ADAPT_AJ Adaptivní test Aj
znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 podle SERR
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 140 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/140, pouze zareg.: 0/140, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/140
Jiné omezení: Nutnost absolvovat adaptivni test
Cíle předmětu
Studenti rozvinou svoje metakognitivní dovednosti a rozšíří své kompetence v učení se nejen angličtině, ale i dalším oborům. Přeberou na sebe zodpovědnost, naučí se stanovovat své cíle dle svých potřeb, vybírat si strategie, které jsou pro ně vhodné, a monitorovat průběh učení. Na základě sebereflexe budou schopni ohodnotit sami sebe. Dle svých potřeb rozvinou ty oblasti, které potřebují pro studium cizího jazyka, pro své studium na univerzitě a pro svou budoucí kariéru.
Osnova
  • Ve dvou povinných seminářích budou studenti seznámeni s následujícími kapitolami: jazykové kompetence v SERR
  • proces učení
  • inteligence podle Gardnera
  • sebereflexe
  • metakognice Náplň jednotlivých modulů se odvíjí od požadavků a potřeb studentů, kteří si modul zapíší.
Literatura
  • Benson, P.: Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. Routledge, 2011.
  • Karlsson, L., Kjisik, F., Nordlund, J.: From Here to Autonomy. Helsinki University Press, 1997
Výukové metody
přednáška, diskuse, domácí příprava, čtení, individuální konzultace, moduly
Metody hodnocení
Dílčí požadavky budou stanoveny studenty dle jednotlivých modulů. Bezpodmínečně povinné jsou dva úvodní semináře. Student musí aktivně strávit učením 50 hod čistého času, výsledky práce budou předloženy formou portfolia. Hodnocení proběhne v rámci individuálních konzultací.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, podzim 2014, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.