MUKS40 Muzejní marketing a management

Filozofická fakulta
jaro 2018
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. František Šebek (přednášející), Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD. (zástupce)
Garance
prof. Mgr. Jiří Macháček, Ph.D.
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Jana Přepechalová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 2. 3. 9:10–12:25 K23, Pá 23. 3. 9:10–12:25 K23, Pá 20. 4. 9:10–12:25 K23, Pá 11. 5. 9:10–12:25 K23
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou:
osvojit si základní poznatky o řízení jednotlivých muzejních činností;
osvojit si základní poznatky o marketingu muzeí;
umět použít tyto poznatky v praxi
Osnova
  • Muzejní zájmová sdružení a jejich fungování.
  • Řízení jednotlivých muzejních činností, collection management.
  • Kumunikace. Společenské chování a protokol.
  • Marketing. Základní pojmy, literatura, dějiny.
  • Marketingový mix. Analýza situace na trhu, cílová skupina, cenová politika, propagace, reklama, public relations.
  • Specifická situace muzeí, marketing v muzeu.
  • Fundraising, sponsoring.
Literatura
  • Verhaar, Jan: Management and Organization. Amsterdam, Renwardt Academie
  • Fahy, Anne: Collections Management. London - New York, Routledge 1995, s. 304. ISBN 0-415-11283-4
  • The Management Needs of Museum Personnel. Amsterdam Reinward Academie
  • Museums - management. Wien, MANZsche Verlags- und Universitätsbuchhandlund 1991. s. 248. ISBN 3-214-082191
  • Statut ICOM a Stanovy AMG
  • FOPP, Michael A. Managing museums and galleries. London: Routledge, 1997, ix, 241 s. ISBN 0-415-09496-8. info
  • MCLEAN, Fiona. Marketing the museum. London: Routledge, 1997, 257 s. ISBN 0-415-10392-4. info
  • Organizační chování :jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. Edited by František Bělohlávek. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996, 343 s. ISBN 80-85839-09-1. info
  • DOLANSKÝ, Václav, Vladimír MĚKOTA a Vladimír NĚMEC. Projektový management. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 372 s. ISBN 8071692875. info
  • BOWMAN, Cliff. Strategický management. Translated by Jiří Vejdělek. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 1996, 147 s. ISBN 8071692301. info
  • MAJARO, Simon. Základy marketingu. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 308 s. ISBN 8071692972. info
  • SCHULTZ, Don E. Moderní reklama : umění zaujmout. Translated by Robert Špaček. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995, 668 s. ISBN 8071690627. info
  • MCCARTHY, E. Jerome a William D. PERREAULT. Základy marketingu. Translated by Dana Bursíková. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 511 s. ISBN 80-85605-29-5. info
  • Museum management. Edited by Kevin Moore. London: Routledge, 1994, xi, 298. ISBN 0415112796. info
  • Management. Edited by Heinz Weihrich - Harold Koontz. [1. vyd.]. Praha: Victoria Publishing, 1993, 659 s. ISBN 80-85605-45-7. info
  • GRUBER, David. Jak si vychutnat zuřícího šéfa. Ostrava: Gruber-TDP, 1992. ISBN 80-900680-2-2. info
  • Museums 2000 : politics, people, professionals and profit. Edited by Patrick John Boylan. London: Museums Association in conjunction with Routledge, 1992, vii, 203 s. ISBN 0-415-05455-9. info
Výukové metody
teoretická příprava, cvičení
Metody hodnocení
Přednáška; ústní zkouška - znalost a pochopení přednesené látky, četba vybraného titulu ze zadané literatury, schopnost praktické aplikace teoretických vědomostí na modelových situacích
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2019, jaro 2021.