SKANSII_21 Teaterworkshop

Filozofická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Agneta Ch. Alarka Kempe (přednášející)
Mgr. et Mgr. Eliška Straková (přednášející)
Mgr. Alžbeta Jurkovičová (pomocník)
Garance
Mgr. Agneta Ch. Alarka Kempe
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 17:30–19:05 J21
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem dvousemestrálního předmětu Teaterworkhop I-II je a) seznámit studenty se současnou švédskou dramatikou b) skrze práci s texty a improvizační techniky zaměřené na užití cizího jazyka rozšířit jejich porozumění textu a komunikační schopnosti v rámci praktického užití švédštiny c) skrze praktický fonetický nácvik zlepšit výslovnost a porozumění mluvenému slovu. Výuka probíhá i ve zkouškovém období. Skupina bude v průběhu prvních čtyř lekcí rozdělena na dvě samostatné seminární skupiny, jedna zůstane dále zaměřena na improvizace, druhá na nácvik vybrané hry.
Osnova
  • Lekce 1: úvod, popis projektu, seznámení v rámci skupiny, improvizační hry. Lekce 2: improvizační hry, čtená zkouška. Lekce 3–12: improvizace, nácvik hry ve švédštině.
Literatura
  • WILSON, Ken. Drama and Improvisation. Oxford: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0194425803.
  • HENRIKSSON, Lisa. Lära i lek och drama. Stockholm: Natur & Kultur, 2011. ISBN 91-27-12306-5.
  • HÄGGLUND, Kent. FREDIN, Kirsten. Dramabok. Stockholm: Liber, 2001. ISBN 978-9147050680.
  • BOAL, Augusto. JACKSON, Adrian. Games for actors and non-actors. 2nd ed. London: Routledge, 2002. ISBN 978-0415267083.
  • JOHNSTONE, Keith. IMPRO : improvizace a divadlo. Edited by Julek Neumann. 1. vydání. V Praze: Akademie múzických umění v Praze (Nakladatelství AMU), 2014, 294 stran. ISBN 9788073312664. info
  • DUFF, Alan a Alan MALEY. Drama techniques in language learning : a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1982, vi, 234. ISBN 0521288681. info
Výukové metody
Analýza a překlad textu, čtení, diskuze, jazyková a pohybová improvizace, cvičení výslovnosti a artikulace.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu probíhá formou veřejné prezentace improvizačního představení či nacvičované hry v rámci aktuálně zorganizovaného celoročního projektu (účast na festivalu ve Švédsku, výměnný zájezd se švédskou div. skupinou ad.). Požaduje se aktivní přístup, pravidelná docházka a domácí příprava.
Vyučovací jazyk
Švédština
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, jaro 2025.