IM168 Vizuální styly digitálních her II

Filozofická fakulta
jaro 2019
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Vojtěch Vaněk (přednášející), MgA. Vojtěch Vaněk (zástupce)
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 8:00–9:40 218
Předpoklady
Předchozí zkušenost s programovou řadou Adobe je vítána, ale není bezvýhradně nutná.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je praktické i teoretické seznámení studentů se současnými možnosti digitálních her a jejich role v různorodých ekosystémech. Porozumění digitalizaci fyzických materiálů a následnému využití v praxi. Skrze cvičení si studenti osvojí sofistikované pracovní metody a získají hlubší vhled do tématu. Získané dovednosti jsou předpokladem k umocnění autorské tvorby za pomoci tohoto média. Předmět kombinuje teoretickou a praktickou výuku se zaměřením na médium digitální hry a přilehlé pole působnosti. V praktické části se soustředí na porozumění vztahu stylizace a autentičnosti při tvorbě vlastního vizuálního stylu ve zvoleném žánru nebo tvůrčím záměru. Seznamuje studenty s digitalizací fyzických materiálů, tvorbou textur a sleduje současnou aplikovanou digitální malbu a koláž. Skrze dílčí témata výuky mohou vzniknout rámcové přesahy k deskovým či karetním hrám, případně k instalaci / únikové hře.
Výstupy z učení
Schopnost digitalizovat fyzické materiály a připravit je pro využití v dané oblasti. Návrh a porozumění experimentálním herním mechanikám ve srovnání s obecnou realitou mainstreamového či alternativního herního rámce. Identifikovat vztah mezi digitální a fyzickou hrou, s jeho potenciálním využitím v autorské tvorbě.
Osnova
  • Aplikovaná digitální malba a koláž – Concept art.
  • Digitalizace fyzických materiálů.
  • Experimentální tvorba textur.
  • Herní mechaniky a témata určená samotnou grafikou.
Literatura
  • Jesper Jull, The Art of Failure: An Essay on the Pain of Playing Video Games, The MIT Press, 2013 (2. vyd. 2016).
  • Jesse Schnell, The Art of Game Design: A Book of Lenses, CRC Press, 2008 (2. vyd. 2014).
Výukové metody
Přednášky doprovázené praktickým cvičením, komentovaným hraním a prezentací životaschopnosti probírané látky. Diskuse a konzultace umožňující vhled do tvůrčích záměrů studentů.
Metody hodnocení
Docházka (80 %) a aktivní účast ve výuce. Realizace a kolektivní prezentace zadaných úkolů.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.