PLIN054 Projekt z češtiny jako cizího jazyka

Filozofická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Barbora Hrabalová (přednášející), Mgr. Dana Hlaváčková, Ph.D. (zástupce)
Garance
doc. PhDr. Zdeňka Hladká, Dr.
Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jaroslava Vybíralová
Dodavatelské pracoviště: Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/12
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět je určen pro studenty, kteří se zaměřují na problematiku výuky češtiny jako cizího jazyka a chtějí si vyzkoušet aplikaci teoretických poznatků v praxi. V projektech, které budou aktuálně vypisovány v příslušném semestru, se mohou podílet na různých výzkumných a praktických úkolech (např. přípravě gramatických cvičení a ověřování jejich funkčnosti, testování výsledků na cílové skupině, tvorbě webových a mobilních aplikací pro češtinu jako cizí jazyk). Pracovat budou v malých týmech či samostatně. Témata (s kódem PLIN054) jsou vypsána v IS - Rozpisy témat - Projekty - Projekty pro český jazyk a počítačovou lingvistiku. Studenti se budou přihlašovat ke zvoleným tématům, po případném naplnění kapacity se obrátí s žádostí na vedoucího projektu. Výuka probíhá formou konzultací s vedoucím (vedoucími, konzultanty). Během semestru se uskuteční úvodní schůzka se zadáním práce, průběžné konzultace, odevzdání výsledků a závěrečné zhodnocení. Pro setkání jednotlivých týmů je možné využít učebnu G13 (viz rezervaci v rozvrhu). Spolupráce mezi členy týmu bude probíhat také formou online komunikace s využitím vhodných nástrojů, např. přes skupiny na Facebooku, sdílení dokumentů v Google Drive apod.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude student schopen:
- aplikovat teoretické poznatky z výuky češtiny jako cizího jazyka při zpracování praktických úkolů
- zvládat činnosti spojené s týmovou prací (rozdělení úkolů, komunikaci s vedoucím a členy týmu, plnění úkolů a dodržování termínů apod.)/zvládnout díl odpovědnosti za samostatný úkol
- využívat online nástroje pro týmovou práci
- využít získané znalosti a dovednosti v dalším studiu i v praxi.
Osnova
  • 1. úvodní schůzka - zadání úkolů, rozdělení práce
  • 2. průběžné konzultace s vedoucím tématu i mezi studenty navzájem (konzultace mohou probíhat na osobních schůzkách či online)
  • 3. závěrečná schůzka, odevzdání výsledků a jejich zhodnocení
Výukové metody
- samostatná/týmová práce - online komunikace a sdílení práce - práce v terénu (testování)
Metody hodnocení
Práce na úkolu během semestru, komunikace s vedoucím tématu a s ostatními členy týmu. Aktivní zapojení do průběžných konzultací. Úspěšné splnění zadaného úkolu, prezentace a obhájení výsledků na závěrečné schůzce (samostatně či v týmu).
Další komentáře
Studijní materiály
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, podzim 2018, jaro 2020.