FF:RJs115 Marketing cestovního ruchu - Informace o předmětu
RJs115 Marketing cestovního ruchu
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. et Mgr. Markéta Kropáčková (přednášející)
Mgr. et Mgr. et Mgr. Markéta Kropáčková (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Ústav slavistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Ústav slavistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každé sudé pondělí 18:00–19:40 B2.32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Polština se zaměřením na oblast firemní praxe, služeb a cestovního ruchu (program FF, B-FI)
- Ruština se zaměřením na oblast firemní praxe, služeb a cestovního ruchu (program FF, B-FI)
- Ukrajinská studia (program FF, B-FI) (2)
- Ukrajinská studia (program FF, B-HS)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je získání potřebných znalostí a dovedností z oblasti marketingu cestovního ruchu. V rámci předmětu budou studenti seznámeni s dílčími problémy této vědní disciplíny, multioborovými souvislostmi cestovního ruchu a také se základy marketingu. Výklad se kromě výše uvedeného zaměří především na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, marketingovou strategii, marketingové cíle, marketingový mix či segmentaci trhu.
- Osnova
- • Cestovní ruch, jeho typologie, geografie a historický vývoj
- • Ekonomický význam a politika cestovního ruchu
- • Management cestovního ruchu
- • Marketing cestovního ruchu
- • Marketingová analýza
- • Marketingová strategie
- • Segmentace trhu
- • Marketingový mix
- • Marketing destinace (Česká republika, Rusko, Polsko)
- Literatura
- VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ a Petra METELKOVÁ. Marketing cestovního ruchu. 2007. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, 134 s. ISBN 978-80-210-4240-7. info
- HALL, C. Michael a Stephen PAGE. The geography of tourism and recreation : environment, place and space. 3rd ed. London: Routledge, 2006, xxi, 427. ISBN 0415335612. info
- KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing : destinace cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2003, 173 s. ISBN 8086119564. info
- PÁSKOVÁ, Martina a Josef ZELENKA. Výkladový slovník cestovního ruchu. [Praha]: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002, 448 s. info
- MALÁ, Vlasta. Základy cestovního ruchu. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2002, 97 s. ISBN 8024504391. info
- MORRISON, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Translated by Dana Slámová. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 523 s. ISBN 80-85605-90-2. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, prezentace a skupinový projekt.
- Metody hodnocení
- 80% docházka
Požadavky ke zkoušce: projekt (40%), průběžný test znalostí (20%) a závěrečný písemný test (40%)
Hodnocení: A: 100-93; B: 92-85; C: 84-77; D: 76-69; E: 68-60; F: 59-0 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2019/RJs115