FF:UZAJ5031 Vybrané jazykové jevy - Informace o předmětu
UZAJ5031 Vybrané jazykové jevy pro učitele
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ailsa Marion Randall, M.A. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jana Chamonikolasová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý pátek 15:00–16:40 G23
- Předpoklady
- There are no pre-requisites for this course, other than to be accepted and enrolled in the Teacher training programme of which this is a compulsory subject.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to discuss how to teach grammar to students and for students to practise it and receive feedback. There will be example lessons of how to teach grammar points to different levels of students and some micro-teaching sessions where students teach a grammar point.
- Osnova
- Students will be shown how to teach levels A1 up to C1 and will have an opportunity to discuss how they would have taught something. Every other week students will be expected to act the role of language learners while their fellow students try out their teaching skills.
- Literatura
- SCRIVENER, Jim. Teaching grammar. Oxford: Oxford University Press, 2003, 65 s. ISBN 0-19-442179-1. info
- THORNBURY, Scott. How to teach grammar. Harlow: Longman, 1999, ix, 182 s. ISBN 0-582-33932-4. info
- SHEPHEARD, John a Nick HALL. The anti-grammar grammar book : a teacher's resource book of discovery activities for grammar teaching. Burnt Mill: Longman, 1991, 160 s. ISBN 058203390X. info
- Výukové metody
- Teaching will take place in the form of a seminar throughout the semester.
- Metody hodnocení
- Throughout the course students will keep a journal with reflections on what they have discussed during the semester. They will create 4 lesson plans, one of which they will teach, and at the end of the semester they will hand in a portfolio of their work.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=4465
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2019/UZAJ5031