FF:TIM_B_012 New Media Art II - Informace o předmětu
TIM_B_012 New Media Art II
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 16:00–17:40 N41
- Předpoklady
- - Předmět je určen studentům, kteří již úspěšně absolvovali kurzy doporučené pro první ročník studia TIM, zejména Úvod od studia I a Úvod do studia II.
- Je doporučeno zapsat si současně semináře The Best of New Media Art II.
- Vyžadována je schopnost číst odborné texty v angličtině. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150 - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s uměním nových médií jako svébytnou oblastí moderního a postmoderního umění situovanou v průsečíku trajektorií vývoje výpočetní techniky a technických médií. Umění nových médií bude představeno v historické perspektivě, z hlediska jeho základních forem (médií) a k nim se vážících koncepcí, estetiky a poetiky.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- definovat umění nových médií;
- popsat vztah mezi historickou uměleckou avantgardou a uměním nových médií;
- určit a charakterizovat jednotlivé etapy vývoje umění nových médií;
- vyjmenovat různé druhy umění nových médií, určit jejich umístění na časové ose a přiřadit k nim nejvýznamnější autory a díla;
- vyjmenovat specifická témata umění nových médií. - Osnova
- - Interaktivita, spolupráce a participace;
- - Apropriace, remake, remix;
- - Gaming a intervence, culture jamming, tactical media;
- - Databaze, data visualisation, mapping;
- - Beyond the book: text and narrative environments;
- - Mobile and locative media;
- - Telepresence, telematics, telerobotics;
- - Artificial life, Artificial intelligence, intelligent agents;
- - Festivaly a instituce umění nových médií;
- - New Media Art: česká scéna.
- Literatura
- povinná literatura
- RUSH, Michael. New Media in Late 20th-Cntury Art. Thames&Hudson, 1999.
- DIEZ, Marion (ed.): Lanterna magika: nouvelles technologies dans l'art tchèque du XXe siècle. Praha: Kant, 2002.
- MEIXNEROVÁ, Marie (ed.) #mm net art – internetové umění ve virtuálním a fyzickém prostoru prezentace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2014.
- WARDRIP-FRUIN, N. a kol. (eds.): The New Media Reader. Cambridge: MIT Press, 2003.
- FRIELING, R.; DANIELS, D.: Media Kunst Netz/Media Art Net. Vídeň-New York: Springer, 2004.
- PAUL, Christiane: Digital art. Thames&Hudson, 2003.
- REENA, Jana –TRIBE, Mark: New Media Art. Taschen, 2009.
- MARTIN, Sylvia: Video Art. Taschen, 1992.
- Výukové metody
- Čtení, domácí příprava.
Přednášky, diskuse, presentace. - Metody hodnocení
- Docházka (min. 50 %).
Aktivní účast v diskusích.
Odevzdání resumé z předepsaných textů.
Závěrečný písemný test: Test tvoří 20 polostrukturovaných otázek.
Je vyžadováno alespoň 50 % správných odpovědí. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/TIM_B_012