AJURS01J Reflektivní seminář k praxi 1

Filozofická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
doc. Mgr. František Tůma, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Garance
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
každou sudou středu 10:00–11:40 J21
Předpoklady
AJUPP01J Učitelská praxe z AJ 1 || NOW( AJUPP01J Učitelská praxe z AJ 1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of this course is to enable students to become teachers and apply their theoretical knowledge of the language, language acquisition and EFL didactics to lesson planning, teaching and reflection. Students reflect on their own and their colleagues’ teaching, as well as complete analytical and reflective tasks, based on recordings of their teaching practice. Students also compile a portfolio for future reference, which will be worked with at the final State exam.
Výstupy z učení
After completing the course, a student will be able to: 1. Plan a 45 minute English language skills/systems lesson that contains appropriate lesson aims and stages, suitable interaction patterns, a balance of activities, appropriate timing for different stages, analysis of language with a clear focus on meaning, form and use, and anticipated problems and solutions. 2. Select, adapt and supplement material appropriate to the learners’ needs; teach a class with an awareness of their needs and learning preferences. 3. Teach a 45 minute English language skills/systems lesson demonstrating effective execution of their planning, adjusting their language appropriately to the level, identifying and correcting errors, managing and organizing the class. 4. Analyse their own teaching classroom planning and practice. 5. Reflect on their teaching skills in terms of strengths and weaknesses; identify how they are able to develop in the areas of weakness identified in their future teaching. 6. Give and receive constructive feedback.
Osnova
  • Course meetings are on a bi-weekly basis. Students set their aims for the teaching practice in the particular semester. Students reflect on their observation and teaching experience based on their reflective notes.
Výukové metody
reflective writing, group discussions, focus groups
Metody hodnocení
Compulsory attendance Active participation in lessons Submission of all required assignments on time
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.