AJU5306 Reflektivní seminář k praxi 2

Filozofická fakulta
jaro 2023
Rozsah
blokově (13 hodin za semestr). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník)
Garance
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
každý sudý pátek 10:00–11:40 G32
Předpoklady
AJU5304 Učitelská praxe z AJ 2 || NOW( AJU5304 Učitelská praxe z AJ 2 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem tohoto kurzu je umožnit studentům reflektovat, sdílet a podrobit diskuzi s ostatními studenty klíčová témata vycházející z jejich zkušeností získaných během Učitelské praxe 2 a 3. Protože tento kurz poběží paralelně s učitelskou praxí, témata probíraná v něm budou přímo korespondovat se specifiky výuky na středních školách, se kterými se studenti během praxe setkají.
Výstupy z učení
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Analyzovat, zhodnotit a reflektovat vlastní výukovou praxi a identifikovat ve své výuce klíčové oblasti ke zlepšení. 2. Analyzovat, zhodnotit a reflektovat své znalosti vzdělávací politiky a pracovního života na střední škole včetně institucionálních aspektů plánování a vyučování, komunikace s kolegy a s rodiči. 3. Diskutovat o významu výzkumu ve třídě a možnostech dalšího profesního rozvoje.
Osnova
  • 1. Každodenní život učitele anglického jazyka na české střední škole. 2. Institucionální aspekty plánování a vyučování. 3. Testování, hodnocení a evaluace v sekundárním vzdělávání. Maturitní zkouška a její dopady. 4. Zaměření se na žáky se speciálními potřebami v sekundárním vzdělávání. Hodnocení, diagnóza, individuální plány, možnosti uspokojení rozličných potřeb žáků. Práce s nadanými žáky. 5. Výuka a analýza souboru lekcí ve středoškolském prostředí, včetně výběru a adaptace materiálů. 6. Udržování pozitivních vztahů a komunikace s kolegy a rodiči. 7. Možnosti dalšího profesního rozvoje.
Literatura
    povinná literatura
  • Ghaye, T. (2011). Teaching and Learning through Reflective Practice: A practical guide for positive action. London: Routledge.
    doporučená literatura
  • Thornbury, S. (1997). About Language. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Crooks, G. (2003). A Practicum in TESOL: Professional Development through Teaching Practice. Cambridge: CUP.
  • Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
  • Dyches, T., Nari, J.C., & Prater, M.A. A Teacher's Guide to Communicating with Parents: Practical Strategies for Developing Successful Relationships (not in the library yet but we should buy this)
  • Scrivener, J. (1994). Learning Teaching: A guidebook for English Language Teachers. Oxford: Macmillan Heinemann.
Výukové metody
Diskuze, párová a skupinová práce, praktické ukázky, četba.
Metody hodnocení
K získání zápočtu za tento kurz se musí studenti zúčastnit všech hodin a musí odevzdat reflektivní esej o 3 zajímavých oblastech z pracovního života středoškolského učitele angličtiny, a akční plán o způsobech, kterými se hodlají dále rozvíjet.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, podzim 2023, podzim 2024.