FF:SPVZSVPP3 Pedagogická praxe 3 - Informace o předmětu
SPVZSVPP3 Pedagogická praxe 3
Filozofická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 30 hodin za semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník)
Mgr. Jakub Vojta, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- Mgr. Jakub Vojta, Ph.D.
Katedra filozofie – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra filozofie – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů středních škol (program FF, C-CV, směr Základy společenských věd)
- Cíle předmětu
- V rámci praxí jsou zohledňovány komplementární cíle, jejichž dosažení je předpokladem pro kvalitní výkon profese učitele. V rámci praxí je explicitně tematizována oblast utváření sebepojetí učitele, oblast utváření podmínek a příležitostí pro učení a oblast oborově didaktická. V rámci každé z praxí jsou navázány cíle na tyto konkrétní oblasti. V rámci Praxe 3 jsou v nadále rozvíjeny propedeutické cíle, které chápeme jako determinantu pro cíle oborově didaktické, ale řešeny jsou již ve větší míře také cíle oborově didaktické.
- Výstupy z učení
- Oblast utváření sebepojetí učitele
Cíle:
Student reflektuje svoji praxi.
Student o sobě přemýšlí jako o učiteli.
Student průběžně vyhodnocuje, v čem se cítí jistě, a v čem naopak potřebuje více podpory.
Oblast utváření podmínek a příležitostí pro učení
Cíle:
Student dokáže vyhodnotit, zda se mu ve třídě daří udržovat podmínky pro učení.
Student vyhodnocuje, zda se mu daří podporovat žákovské učení skrze komunikaci.
Student dokáže zhodnotit, zda se mu daří individualizovat výuku s ohledem na potřeby žáků ve třídě.
Oblast didaktická
Cíle:
Student vyhodnocuje, jaký typ hodnocení se hodí pro různé žákovské výsledky učení. Umí poskytnout formativní hodnocení.
Student dokáže provést didaktickou transformaci obsahu.
Student dokáže ve výuce uplatňovat a kombinovat různé didaktické formy a metody tak, aby se jednalo o metody a formy, které nejvíce intenzifikují učení každého z žáků.
Student dokáže uplatňovat metody podporující spolupráci žáků (s ohledem na sociální vztahy v dané třídě a ve snaze o rozvoj prosociálního chování žáků).
Student ve výuce funkčně využívá informační a komunikační technologie. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2023/SPVZSVPP3