FF:ISKM62 Webová analytika - Informace o předmětu
ISKM62 Webová analytika
Filozofická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Adam Šilhan (přednášející)
Bc. Dominik Jirotka (cvičící)
Mgr. Tomáš Marek (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 10:00–11:40 B2.33, kromě Út 16. 4.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 12/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po ukončení předmětu student:
- Zná v základních pojmy a zkratky oboru webové analytiky.
- Je schopen navrhnout měření webu a chápat jak jej nasadit pomocí služby Google Analytics.
- Ví jak přistoupit k analýze webového chování, či analýze kampaní.
- Umí nastavit základní reporting. - Osnova
- 1. Úvod do webové (digitální) analytiky – procházení Google Analytics
- 2. Google Analytics – jak vlastně fungují
- 3. Pohled na webovou analytiku očima majitele - metriky, které a proč chci sledovat
- 4. Pohled marketéra
- 5. Pohled designéra
- 6. Základní implementace, vysvětlení návazností, nasazování cookie lišty procházení Google Tag Manager
- 7. Základy práce s Google Tag Managerem
- 8. Prezentování stavu nasazení v GTM
- 9. Práce se reporty v Google Analytics
- 10. Reporting v Google Analytics – reports, explorations, Looker Studio
- 11. Prezentování reportingu
- 12. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb
- 13. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb
- Literatura
- povinná literatura
- KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
- doporučená literatura
- Analytics Academy (e-learning): https://analyticsacademy.withgoogle.com/explorer
- Google Analytics Blog: http://analytics.blogspot.cz/
- Centrum nápovědy služby Google Analytics: https://support.google.com/analytics/?hl=cs#topic=3544906
- HUBBARD, Douglas W. How to measure anything : finding the value of "intangibles" in business. Third edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2014, xxi, 410. ISBN 9781118539279. info
- Výukové metody
- Studenti budou pracovat ve skupinách. Každá skupina bude muset mít vlastní web. Studenti se každý týden pokusí využít teoretickou látku probranou na hodině využít na svém projektu.
- Metody hodnocení
- V průběhu semestru budou 2 prezentace, na kterých budou muset skupiny ukázat aplikaci probírané látky – na první to bude implementace měření, na druhé reporting.
- Informace učitele
- Předmět mohou absolvovat i studenti kombinovaného studia. Předmět však nebude streamovaný (pouze nahrávaný). Z hlediska praktických úkolů je vzdálená účast velmi nedoporučována.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/ISKM62