DESB23 Kvalitativní výzkum pro design služeb

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Josef Kocurek (přednášející)
Mgr. Tereza Kosnarová Venerová (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící)
Garance
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty připravit, realizovat, vyhodnotit kvalitativní výzkum s důrazem na hloubkové rozhovory a odprezentovat týmu závěry výzkumu.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude studující: - schopen naplánovat kvalitativní výzkum v kontextu designového procesu - bude schopen provést výzkum (doptávat se respondenta, vést výzkumnou focus group atd.), - znát základy vyhodnocování a dokumentace kvalitativních výzkumů zejména v kontextu tzv. atomic research a continous discovery - ovládat nástroje pro výzkum a analýzu kvalitativních dat v UX výzkumu (Dovetail, Lookback atd.)
Osnova
  • 1. Úvod do kvalitativního výzkumu
  • 2. Hloubkové a polostrukturované rozhovory
  • 3. Rekrutace
  • 4. Výázkumné otázky
  • 5. Příprava scénáře
  • 6. Terénní výzkum
  • 7. Analýza kvalitativních dat
  • 8. Prezentace závěrů výzkumu
  • 9. Retrospektiva
Výukové metody
Přednášky, prezentace expertů z praxe, plnění průběžných úkolů a cvičení
Metody hodnocení
Prezentace závěrečné výzkumné zprávy
Informace učitele
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2023, jaro 2024.