ISKM62 Webová analytika

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučováno synchronně online
Vyučující
Mgr. Bc. Adam Šilhan (přednášející)
Mgr. Tomáš Marek (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po ukončení předmětu student:
- Zná v základních pojmy a zkratky oboru webové analytiky.
- Je schopen navrhnout měření webu a chápat jak jej nasadit pomocí služby Google Analytics.
- Ví jak přistoupit k analýze webového chování, či analýze kampaní.
- Umí nastavit základní reporting.
Osnova
  • 1. Úvod do webové (digitální) analytiky – procházení Google Analytics
  • 2. Google Analytics – jak vlastně fungují
  • 3. Pohled na webovou analytiku očima majitele - metriky, které a proč chci sledovat
  • 4. Pohled marketéra
  • 5. Pohled designéra
  • 6. Základní implementace, vysvětlení návazností, nasazování cookie lišty procházení Google Tag Manager
  • 7. Základy práce s Google Tag Managerem
  • 8. Prezentování stavu nasazení v GTM
  • 9. Práce se reporty v Google Analytics
  • 10. Reporting v Google Analytics – reports, explorations, Looker Studio
  • 11. Prezentování reportingu
  • 12. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb
  • 13. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb
Literatura
    povinná literatura
  • KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
    doporučená literatura
  • Analytics Academy (e-learning): https://analyticsacademy.withgoogle.com/explorer
  • Google Analytics Blog: http://analytics.blogspot.cz/
  • Centrum nápovědy služby Google Analytics: https://support.google.com/analytics/?hl=cs#topic=3544906
  • HUBBARD, Douglas W. How to measure anything : finding the value of "intangibles" in business. Third edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2014, xxi, 410. ISBN 9781118539279. info
Výukové metody
Studenti budou pracovat ve skupinách. Každá skupina bude muset mít vlastní web. Studenti se každý týden pokusí využít teoretickou látku probranou na hodině využít na svém projektu.
Metody hodnocení
V průběhu semestru budou 2 prezentace, na kterých budou muset skupiny ukázat aplikaci probírané látky – na první to bude implementace měření, na druhé reporting.
Informace učitele
Předmět mohou absolvovat i studenti kombinovaného studia. Předmět však nebude streamovaný (pouze nahrávaný). Z hlediska praktických úkolů je vzdálená účast velmi nedoporučována.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.