NJII_783 Neue Medien im Fremdsprachenunterricht

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: k.
Garance
PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Předpoklady
Bc-Prüfung
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Die Arbeit mit audiovisuellen Medien im FSU beherrschen
Internet benutzen im Hinblick auf
Ausspracheschulung
Grammatikunterricht
Wortschatzvermittlung
Lesen und Hören
Sprechen
Videos und Filme im FSU
Korpus im FSU
Arbeit mit der interaktiven Tafel
Osnova
  • Die Arbeit mit audiovisuellen Medien im FSU beherrschen
  • Internet benutzen im Hinblick auf
  • Ausspracheschulung
  • Grammatikunterricht
  • Wortschatzvermittlung
  • Lesen und Hören
  • Sprechen
  • Videos und Filme im FSU
  • Korpus im FSU
  • Arbeit mit der interaktiven Tafel
Literatura
    doporučená literatura
  • Fremdsprachenunterricht, Verstehensunterricht, Wege und Ziele (Variant.) : Planegger Kreis : Fremdsprachenunterricht, Verstehensunterricht, Wege und Ziele. info
  • How the Internet works (Orig.) : Jak pracuje Internet. info
  • GELLER, Valerie. Beyond powerful radio : a communicator's guide to the internet age : news, talk, information & personality for broadcasting, podcasting, internet, radio. Edited by Turi Ryder. 2nd ed. New York: Focal Press, 2011, xvii, 512. ISBN 9780240522258. info
  • Bilder im Fremdsprachenunterricht : neue Ansätze, Kompetenzen und Methoden. Edited by Carola Hecke - Carola Surkamp. Tübingen: Gunter Narr, 2010, 386 s. ISBN 9783823365389. info
  • PELOUŠKOVÁ, Hana a Tomáš KÁŇA. Das tschechisch-deutsche parallele Korpus als effektives Mittel in der Sprachforschung und im Fremdsprachenunterricht. In Könniggrätzer Linguistik - und Literaturtage. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus při Univerzitě Hradec Králové, 2003, s. 108-118. ISBN 80-7041-162-7. info
  • CHUDÍK, Lukáš. Internet - práce s informacemi, internet jako nástroj zdroje informací pro studenty a učitele. Edited by Zdeněk Dosedla. 2002, 38 l. info
  • RENDA, Miroslav. Český Internet a MS Internet Explorer 5 : podrobný průvodce začínajícího uživatele. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999, 260 s. ISBN 8071698466. info
  • ORTNER, Brigitte. Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht : lerntheoretiischer Hintergrund und praktische Umsetzung. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1998, 195 s. ISBN 3190066299. info
  • HEYD, Gertraude. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht (DaF) :ein Arbeitsbuch : Kognition und Konstruktion. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 1997, 218 s. ISBN 3-8233-4962-7. info
  • CHALUPNÍKOVÁ, Marcela. Die deutsche Phonetik im Fremdsprachenunterricht unter besonderer Berücksichtigung der Konsonanten. 1995, 35 s. info
  • Anders lernen im Fremdsprachenunterricht. Experimente aus der Praxis. 1. vyd. Berlin: Langenscheidt, 1989, 192 s. ISBN 3-468-49436-X. info
  • BERGER, Rudolf. Computergestützter Fremdsprachenunterricht : ein Handbuch. 1. Aufl. München: Langenscheidt, 1985, 128 s. ISBN 3468494343. info
Výukové metody
Seminararbeit, individuelle Auftritte
Metody hodnocení
Seminararbeit
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017.