MUI_25 Práce s veřejností I.

Filozofická fakulta
podzim 2004
Rozsah
2/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Irena Chovančíková (přednášející)
Garance
Mgr. Irena Chovančíková
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman
Rozvrh
Po 15:00–16:35 18
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Osnova
  • Úvod, základní terminologie, literatura.
  • Muzea a společnost, úloha muzeí ve společnosti, vzájemná komunikace a spolupráce. Muzeum a veřejný zájem.
  • Muzeum - součást kultury, muzea a politika, muzea jako tvůrce národní a regionální identity, masová kultura, volný čas a muzea.
  • Komunikace muzeí s orgány státní a místní správy a samosprávy, obhájení nezastupitelné role muzea.
  • Potenciální a skuteční návštevníci muzea, faktory ovlivňující návštěvnost muzeí a dojem z vlastní návštěvy, identifikace potenciálního návštěvníka. Specializované publikum.
  • Konkurenční prostředí.
  • Komunikace se sdělovacími prostředky.
  • Působení muzeí navenek a dovnitř vlastní instituce. Budování vlastní prestiže a image. Propagace muzea.
  • Muzea a zájmové organizace, muzejní společnosti, kluby přátel, lobbying.
  • Profesní oragnizace a jejich působení na veřejnost.
  • Průzkumy veřejného mínění.
Literatura
  • Talboys, Graeme K.: Museum Educator's Handbook. Aldershot, Gower 2000
  • Další literatura dle zadání vyučujícího
  • Hooper-Greenhill, Eilean: The Educational Role of the Museum. London and New York, Routledge 2003
  • Hein, George E.: Learning in the Museum. London Routledge 2002
  • Falk, John - Dierking, Lynn D.: Learning from Museums. Visitor Experiences and the Making of Meaning. Walnut Creek - LAnham - New York - Oxfor, Altamira 2000
  • MCLEAN, Fiona. Marketing the museum. London: Routledge, 1997, 257 s. ISBN 0-415-10392-4. info
  • LESLY, Philip. Public relations :teorie a praxe. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7. info
  • Museum culture : histories, discourses, spectacles. Edited by Daniel J. Sherman - Irit Rogoff. London: Routledge, 1994, xx, 301 s. ISBN 0-415-09273-6. info
  • BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace : public relations. Translated by Dana Janišová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994, 203 s. ISBN 8071691062. info
  • AMBROSE, Timothy a Crispin PAINE. Museum basics. London: ICOM, 1993, xi, 319 s. ISBN 0-415-05769-8. info
Metody hodnocení
Přednáška; zápočet - písemný test, znalost odpřednášené látky a zadané literatury
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013.