FF:MUI_25 Práce s veřejností I. - Informace o předmětu
MUI_25 Práce s veřejností I.
Filozofická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Irena Chovančíková (přednášející)
- Garance
- Mgr. Irena Chovančíková
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman - Rozvrh
- Po 15:00–16:35 C43
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Osnova
- Úvod, základní terminologie, literatura.
- Muzea a společnost, úloha muzeí ve společnosti, vzájemná komunikace a spolupráce. Muzeum a veřejný zájem.
- Muzeum - součást kultury, muzea a politika, muzea jako tvůrce národní a regionální identity, masová kultura, volný čas a muzea.
- Komunikace muzeí s orgány státní a místní správy a samosprávy, obhájení nezastupitelné role muzea.
- Potenciální a skuteční návštevníci muzea, faktory ovlivňující návštěvnost muzeí a dojem z vlastní návštěvy, identifikace potenciálního návštěvníka. Specializované publikum.
- Konkurenční prostředí.
- Komunikace se sdělovacími prostředky.
- Působení muzeí navenek a dovnitř vlastní instituce. Budování vlastní prestiže a image. Propagace muzea.
- Muzea a zájmové organizace, muzejní společnosti, kluby přátel, lobbying.
- Profesní oragnizace a jejich působení na veřejnost.
- Průzkumy veřejného mínění.
- Literatura
- Falk, John - Dierking, Lynn D.: Learning from Museums. Visitor Experiences and the Making of Meaning. Walnut Creek - LAnham - New York - Oxfor, Altamira 2000
- Další literatura dle zadání vyučujícího
- Talboys, Graeme K.: Museum Educator's Handbook. Aldershot, Gower 2000
- Hooper-Greenhill, Eilean: The Educational Role of the Museum. London and New York, Routledge 2003
- Hein, George E.: Learning in the Museum. London Routledge 2002
- MCLEAN, Fiona. Marketing the museum. London: Routledge, 1997, 257 s. ISBN 0-415-10392-4. info
- LESLY, Philip. Public relations :teorie a praxe. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7. info
- Museum culture : histories, discourses, spectacles. Edited by Daniel J. Sherman - Irit Rogoff. London: Routledge, 1994, xx, 301 s. ISBN 0-415-09273-6. info
- BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace : public relations. Translated by Dana Janišová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994, 203 s. ISBN 8071691062. info
- AMBROSE, Timothy a Crispin PAINE. Museum basics. London: ICOM, 1993, xi, 319 s. ISBN 0-415-05769-8. info
- Metody hodnocení
- Přednáška; zápočet - písemný test, znalost odpřednášené látky a zadané literatury
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2006/MUI_25