IM048 Základy vizuální kompozice v čase A

Filozofická fakulta
podzim 2007
Rozsah
1/2. 3 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Filip Cenek (přednášející), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (zástupce)
Garance
PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Rozvrh
St 10:00–11:35 FAVU, Pá 11:40–13:15 FAVU
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 4 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/4, pouze zareg.: 0/4, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/4
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Anotace: Komponování analogového a digitálního obrazu, manipulovaná fotografie, tvorba a zpracování pohyblivého obrazu. Zásady vizuální komunikace, filmová řeč, tvarová a barevná ikonografie apod. Prakticky orientovaný kurz, zabývající se zpracováním obrazů v počítači s důrazem na rozvíjení skladebných a tvůrčích schopností studentů. Cílem kurzu je bezproblémové zvládnutí základního řetězce zpracování digitálních obrazů pomocí současných počítačových technologií. V druhém semestru je upřednostňován individuální přístup a pomoc s řešením konkrétního projektu studenta (či skupiny), a to zejména v oblasti aplikace a kreativního využití efektových a kompozičních programů Adobe AfterEffects, Discreet Combustion a Bauhaus Mirage.
Osnova
  • Literatura, na níž je předmět vystaven: Aumont, Jacques: Obraz. AMU, Praha 2006 Čada, Ondřej: Digitální video krok za krokem. Grafika Publishing, Praha 2002 Manuály, uživatelská fóra a rozcestníky: Adobe (www.adobe.com), Discreet (www.discreet.com), Quicktime (www.apple.com/quicktime), portály digitalproducer.com, desktopvideo.about.com, dvcentral.org ad. Skripta FAMU (části, týkající se střihové skladby) Doporučená literatura: Antologie textů k Úvodům. FAMU, Praha 2006 Beránek, Petr.: Digitální video v praxi. UNIS, Praha 2001 Block, Bruce: The Visual Story: Seeing the Structure of Film, TV, and New Media. FP, 2001 Sitney, P. Adams: Une histoire du cinéma. Museé national d’art moderne, Paris 1976 Manovich, Lev: The Language of New Media. MIT Press, 2001 Bellour, Raymond & Bandy, Mary Lea (eds.): Godard. Son + Image 1974–1991. New York 1992 Reiser, Martin & Zapp, Andrea (eds.): New Screen Media: Cinema/Art/Narrative. London 2002 Vogel, Amos: Film as a Subversive Art. Random House, New York (on-line) Ulver, Stanislav: Západní filmová avantgarda. ČFÚ, Praha 1991 Sitney, P. Adams: Visionary Film. Oxfor University Press, New York 1974 Epstein, Jean: Poetika obrazů. Herrmann & synové, Praha 1997 Beyond Narrative. DVD-ROM, ZKM, Karlsruhe 2003 Wodtke, Mark: Mind Over Media. McGraw-Hill, New York 1993
Informace učitele
Název studijního předmětu: Základy vizuální kompozice v čase Vymezení studijního předmětu: volitelný Ročník: bakalářský studijní program Semestr: zimní, letní Celkový hodinový rozsah: 3 hod./týden Způsob výuky: 1 přednáška + 2 cvičení (individuální) Uzavření: zimní semestr – zápočet; letní semestr – zkouška požadavky k zápočtu: esej na dané téma (2 normostrany) požadavky ke zkoušce: konzultování vlastního projektu během semestru a jeho následné předvedení a ústní obhajoba zvolených postupů k jeho realizování Zajištění výuky: Kabinet video FaVU VUT Jméno vyučujícího: MgA. Filip Cenek Termín výuky: § středa 10.00 – 11.30 hod.; FAVU VUT, místnost č. 302 Kapacita: § 12 studentů MgA. Filip Cenek
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.