FF:IM093 Vizuální kultura - Informace o předmětu
IM093 Vizuální kultura
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. František Kůst (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. - Rozvrh
- Út 15:00–16:35 N41
- Předpoklady
- Kurz poskytuje kompletní vhled do problematiky Vizuální kultury poznamenané nástupem digitální technologie a vznikem nových médií. Poskytuje historický a současný kontext pro studium vizuální kultury z pohledu její vizuality. Rozšiřuje znalosti kurzu Vizuální studia a Jazyk nových médií.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci kursu bude student schopen:
Definovat základní pojmy z oblasti současné (digitální) vizuální kultury
Vysvětlit vztahy vzniku nových médií
Analyzovat novomediální díla z pohledu vizuálních strategií nových médií
Shrnout poznatky z oblasti vizuálního zobrazování v rámci současné vizuální kultury - Osnova
- 1. Úvod, vymezení tématu kurzu 2. Základní pojmy, podstata a principy vizuální kultury 3. Proměna vizuální kultury nástupem digitální technologie a vznik digitální vizuální kultury 4. Nová média, proměna rozhraní a schopnosti reprezentace nových médií 5. Vizuální kultura, digitální estetika a estetika surface play a potěšení Proměna role diváka a vztah k proměně vidění (vision) 6. Vizuální komunikační strategie – principy vizuálního zobrazování nových médií - část první - formální prvky 7. Vizuální komunikační strategie – principy vizuálního zobrazování nových médií - část druhá - obsahové prvky 8. Příklady vizuálních strategií / referáty / workshop 9. Ukončení kurzu / Záverečný test
- Literatura
- DARLEY, Andrew. Visual digital culture : surface play and spectacle in new media genres. 1st pub. London: Routledge, 2000, x, 225. ISBN 0415165555. info
- The visual culture reader. Edited by Nicholas Mirzoeff. 2nd ed. London: Routledge, 2002, xix, 737. ISBN 0415252229. info
- LISTER, Martin. New media : a critical introduction. 1st publ. London: Routledge, 2003, vi, 404 s. ISBN 0-415-22377-6. info
- MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000, xxxix, 354. ISBN 0-262-63255-1. info
- Výukové metody
- přednášky semináře
- Metody hodnocení
- Hodnocení: písemný test, prezentace
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2009/IM093