SJI1A004X Doplňkový gramatický seminář

Filozofická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Strmisková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář se zaměřuje na výklad a důsledný praktický nácvik obtížných jevů španělské gramatiky v konfrontaci s češtinou. Na rozdíl od jazykových cvičení je seminář zaměřen čistě gramaticky a jeho náplň se zčásti zakládá na potřebách posluchačů.
Hlavní cíle: porozumění psaným a mluveným textům, nácvik základních mluvnických jevů (španělský slovesný systém, vzjádření záporu, užívání determinantů, předložek, vyjádření podmínky, subjuntivy apod.)
Osnova
  • Okruhy problémů: rozdíly mezi slovesy ser, estar, haber a jejich používání, užití determinantů, slovesný systém se zvláštním zřetelem na tvoření a užití časů, způsobů a neosobních slovesných tvarů v konfrontaci s češtinou, užívání předložek, syntaktické zvláštnosti španělské větné skladby a její odlišnosti od češtiny. Témata probíraná v jazykovém prosemináři jsou součástí zkoušky z Jazykového semináře II na konci 2. semestru.
Literatura
  • Miranda Podadera, L. (1994): Gramática espańola, Editorial Hernando, Barcelona
  • González Hermoso, A. (1996): Espańol lengua extranjera: Curso práctico 2, Edelsa, Madrid
  • González Hermoso, A. (1996): Espańol lengua extranjera: Curso práctico 3, Edelsa, Madrid
Výukové metody
Výuka probíhá formou výkladu (zejména problémy gramatiky) a cvičení. V rámci cvičení bude jednak probíhat
A) nácvik gramatických jevů probíraných při výkladu včetně překladových cvičení a
B) nácvik základní orientace ve španělsky psaném textu.

Metody hodnocení
POŽADAVKY PRO ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU:

a) aktivní účast na semináři, tj.: minimálně 80 % prezence (20 % nepřítomnost nemusí být doložena platnou omluvenkou)

b) 100 % plnění všech požadavků na domácí přípravu (pravidelná příprava cvičení obsažených v interaktivní osnově)

c) Úspěšné absolvování zápočtového testu v zápočtovém týdnu. Test vychází z látky probírané v seminářích na základě materiálů obsažených v interaktivní osnově předmětu.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.