FAV263 Produkční kultura v současném filmu a televizi I

Filozofická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/4/0. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 14:10–15:45 C34
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
- lépe rozumět současnému českému filmu jako průmyslu a produkční kultuře - porozumět způsobům, jak struktura a převládající praktiky domácího mediálního průmyslu ovlivňují výsledné filmy a TV pořady
Osnova
  • V tomto semináři se budeme věnovat několika otázkám současné české filmové a televizní produkce: aktuálním produkčním trendům, struktuře filmového a televizního průmyslu, jejich trhu, profesní komunitě a vztahům mezi podmínkami produkce a estetickými vlastnostmi výsledných děl. Předmět bude zároveň využívat výsledky zúčastněného pozorování realizovaného stážisty projektu FIND jakožto příkladů kolektivní etnografie produkční kultury.
  • 1. průmysl a pole mediální produkce
  • - struktura mediální produkce v ČR: čeští filmoví producenti, zahraniční produkce, televize; role SFK, role FAMU, role festivalů, role evropské legislativy a podpůrných programů; podmíněnost domácím a mezinárodním trhem
  • - trendy: globalizace a transnacionalizace (runaway production, koprodukce, minoritní koprodukce, adaptace formátů), konvergence (sbližování mezi médii)
  • 2. produkční komunita
  • - počet, struktura, formy pracovních poměrů, kariérní vzorce, centrum a periférie, mobilita
  • - sítě a klastry neformálních kolaborativních vztahů - genderové, třídní
  • 3. produkční kultura
  • - formy reflexivity profesní komunity a firem, marketing i reflexe zdola: Fites a Synchron, Asociace producentů v audiovizi, Česká filmová komora, výpovědi tvůrců, blogy, marketingové kampaně
  • - etnografie produkční kultury: výsledky zúčastněného pozorování
  • 4. produkční estetika
  • - žánrová a stylová diferenciace v závislosti na pozicích jednotlivých firem, skupin a tvůrců v poli mediální produkce
  • - umělecká inovace vs. recyklace (návraty k osvědčeným vzorcům a postupům)
Výukové metody
seminář
Metody hodnocení
Ukončení a kredity:

- aktivita v hodině
- referát nebo prezentace (stážisté)
- písemná úvaha na jedno z témat, která budeme probírat v semináři, doplněná o vlastní materiál v poměru 50:50. Témata a zadání prací budou vyhlášena v hodině 11. 12.
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/FAV263