KA2_01a Umění a jeho společenské souvislosti I - modulový seminář

Filozofická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/1. seminární práce. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Pavel Drábek, Ph.D. (cvičící)
Bc. Mgr. Jakub Havlíček, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Pavel Drábek, Ph.D.
Katedra divadelních studií – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
interpretovat aktuální uměleckou problematiku v pojmech vztahů umění a společnosti dle zadaných témat;
vytvořit strukturovaný text reflektující výsledky odborné diskuze;
Osnova
  • V rámci semináře, vedeného formou e-learningu prostřednictvím ISU, budou studenti zpravovat referáty/stručné eseje aplikující teoretické pojmy, se kterými se seznámí během přednášek ze Sociologie umění, na aktuální umělecké a kulturní reálie, součástí bude též nabídka témat mimo sociologii umění.
  • Výuka bude probíhat výhradně v ISU pomocí interaktivní osnovy (které budou zveřejněny 2.10. večer) a bude mít následující kroky:
  • 1. Výběr a přihlášení se do seminární skupiny (nejpozději do 12.10.)
  • 2. Zpracování úvodní eseje, úvahy, konspektu (nejpozději do 6.11.) každým členem seminární skupiny v rozsahu cca 2/3 normostrany = 1200 znaků.
  • 3. Komentáře ke vloženým příspěvkům ostatních členů seminární skupiny (nejpozději do 30.11.) Každý účastník vloží minimálně jeden komentář ke každému příspěvku. Má-li komentář podobu otázky, musí být na odpověď na tuto otázku reagováno.
  • 4. Dopracování eseje nebo úvahy (konspekt se v této fázi přetaví v jednu z těchto dvou forem) na základě seminární diskuze, přednášek a dalšího studia do rozsahu cca 2 normostran = 3600 znaků (nejpozději do 30.12.)
Literatura
    doporučená literatura
  • The sociology of art : ways of seeing. Edited by John Hughson - David Inglis. 1st pub. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2005, xiii, 223. ISBN 0333962672. info
  • ALEXANDER, Victoria D. Sociology of the arts : exploring fine and popular forms. 1st pub. Malden: Blackwell, 2003, xix, 366. ISBN 9780631230403. info
  • HAUSER, Arnold. The social history of art. 3rd ed. London: Routledge, 1999, x1iv, 267. ISBN 041521386X. info
  • HAUSER, Arnold. The social history of art. 3rd ed. London: Routledge, 1999, x1v. ISBN 041521386X. info
  • HAUSER, Arnold. The social history of art. 3rd ed. London: Routledge, 1999, x1viii, 23. ISBN 041521386X. info
  • HAUSER, Arnold. The social history of art. Vol. I, From prehistoric times to the middle ages. 3rd ed. London: Routledge, 1999, x1ii, 274. ISBN 0-415-19945-X. info
  • KOTLER, Philip a Joanne SCHEFF. Standing room only : strategies for marketing the performing arts. Boston: Harvard Business School Press, 1997, xii, 560. ISBN 0875847374. info
  • CIGÁNEK, Jan. Úvod do sociologie umění. Praha: Obelisk - nakladatelství umění a architektury, 1972, 300 s. URL info
Výukové metody
teoretická příprava; samostatná seminární práce
Informace učitele
Kurs probíhá v rámci projektu č. CZ.1.07/2.2.00/28.0044 Inovace uměnovědných studijních oborů na Filozofické fakultě MU, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Viz. www.phil.muni.cz/music/opvk.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednorázově.
Poznámka k četnosti výuky: On-line kurz v ELFu.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/KA2_01a