MUI_211 Muzeum v souvislosti s reklamou a populární kulturou

Filozofická fakulta
podzim 2013
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. BcA. Darina Hlinková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Pavel Holman
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman
Dodavatelské pracoviště: Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 12:30–14:05 K22
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Získat povědomí o současné reklamě a reklamních strategiích vybraných kulturních institucí v ČR i zahraničí, aplikovat osvojené poznatky na místní muzejní a galerijní prostředí, zabývat se přesahy populární kultury v současných expozicích a doprovodných programech v souvislosti s alternativními přístupy v muzejnictví
Osnova
  • Základní terminologie - reklama, populární kultura, muzeum atd.
  • Reklama a muzea, reklamní strategie muzeí.
  • Populární kultura.
  • Muzea a populární kultura.
Literatura
  • KIRKOSOVÁ, Kateřina. Populární kultura jako interpretační výzva: pokus o nové čtení. Mediální studia. Praha, 2011, roč. 5, č. 1, s. 59-72. ISSN 1801-9978. URL info
  • The founding fathers, pop culture, and constitutional lawwho's your daddy. Edited by Susan Burgess. Burlington, VT: Ashgate, 2008, xi, 141 p. ISBN 075467245X. info
  • VOLEK, Jaromír. Populární kultura. In Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004, s. 115-118, 5 s. Reklama, public relations, média. ISBN 80-7178-926-7. info
Výukové metody
přednáška
Metody hodnocení
ústní zkouška
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/MUI_211