FF:NJII_35 Sprache der Massenmedien - Informace o předmětu
NJII_35 Sprache der Massenmedien
Filozofická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 10:50–11:35 G31
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/45, pouze zareg.: 0/45 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou: seznámení se se základní typologií masmédií: printmédia, elektronická média, online verze; vymezení komunikativních a lingvistických znaků různých typů masmédií; porozumění a analýza publicistických textů s důrazem na novější ligvistické tendence, metaforiku a idiomatiku; vymezení rozdílů mezi "bulvárem" a "solidním" tiskem;
- Osnova
- Schwerpunkte:
- Einleitung: Einteilung der Massenmedien
- Historische Aspekte
- Kommunikationstheoretische Aspekte
- Linguistische Merkmale (rhetorisch-stilistische Aspekte)
- Metaphorik und Idiomatik in der Presse und Publizistik
- "Der Spiegel" und "Bildzeitung"
- Literatura
- H. H. Lueger, Pressesprache, Tuebingen 1995
- BURGER, Harald. Sprache der Massenmedien. 2., durchges. und erw. Aufl. Berlin: Walter de Gruyter, 1990, 388 s. ISBN 3110123061. info
- Výukové metody
- Seminar, 1 Stunde pro Woche
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen kolokviem. Student písemně analyzuje zadaný publicistický text
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/NJII_35