FF:AEB_51 ELF Evropská studia III - Informace o předmětu
AEB_51 ELF Evropská metodologická studia pro archeology III
Filozofická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Ludmila Kaňáková Hladíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Zdeněk Měřínský, CSc.
Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Šibíčková
Dodavatelské pracoviště: Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta - Předpoklady
- zájem o virtuální formy vzdělávání, motivace studovat doporučenou literaturu, orientace v cizojazyčné odborné terminologii
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je
- informovat studenty archeologie o inovativních metodách archeologické praxe používaných v zahraničí - poskytnout studentům ucelené, teoretické i praktické informace o tom, jak metoda funguje, jaké jsou předpoklady jejího použití, jaké jsou výhody i úskalí, pro jaké archeologické situace je vhodná, jak odebrat vzorek nebo pracovat s měřící aparaturou, jak se získaná data procesují a využívají pro vědeckou interpretaci - poskytnout dostatečnou šíři studijních materiálů - poskytout orientaci ve vědeckých a výzkumných týmech, které metody aplikují - Osnova
- Část I: Inovace v metodách archeologické datace
- - mikromorfologie
- - dendrochronologie
- - radiokarbonová metoda a AMS
- - rehydroxylace keramiky
- - termoluminiscence aj.
- - doplňkové metody - tephrochronologie aj.
- Část II: Inovace v metodách analýzy archeologické hmotné kultury
- - metalografie a spektrální analýza bronzu
- - traseologická analýza broušené industrie
- - archeometrie keramiky
- - traseologická analýza kostěné a parohové industrie
- - identifikace a analýza organické složky archeologické hmotné kultury
- - přehled dalších inovativních analytických metod
- Literatura
- studijní materiály přímo v kurzu
- Výukové metody
- plně e-learningový kurz
- 12 lekcí včetně AV záznamu přednášky a studijních materiálů
- ke každé metodě jeden povinný odpovědník, který je zpětnou vazbou učiteli - smyslem odpovědníku je ověřit pochopení lekce, odpovědník student vyplňuje na svém vlastním PC (nejde o ostrý test) - student během kurzu vypracuje a odevzdá rešerši jednoho cizojazyčného článku k tématu, přispěje do dvou fór a do společného slovníku - Metody hodnocení
- - hodnotí se pouze kvalita rešerše - požadovány jsou 2 kvalitní příspěvky do fór a 10 příspěvků do slovníku - 10 povinných odpovědníků(jedna metoda - jeden test) není hodnoceno - pouze pokud jsou výsledky testů dlouhodobě a výrazně neuspokojivé, mohou být, společně s dalšími doklady nezájmu o práci v kurzu, důvodem neudělení kreditů
- Informace učitele
- https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=78
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/AEB_51