PSB_100 Prezentační dovednosti II

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Tatiana Malatincová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jiří Šubrt (cvičící)
PhDr. Dagmar Fořtová (pomocník)
Mgr. Michaela Mňuková (pomocník)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 15:00–16:35 ACPS
Předpoklady
SOUHLAS
Pro úspěšné absolvování předmětu je nezbytné se výuky účastnit od začátku semestru. Student musí požádat o souhlas se zápisem viz Informace učitele.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz volně navazuje na předmět PSB_10 Prezentační dovednosti I a má za cíl tyto dovednosti zdokonalit až na profesionální úroveň. Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
1. prezentovat výsledky psychologického výzkumu;
2. kvalitně prezentovat sebe sama a vlastní práci;
3. zvládat prezentace před velkým publikem;
4. provádět prezentace komerčního zaměření.
Osnova
  • 1. Stručné zopakování témat ze základního kurzu - typy prezentací a jejich specifika, analýza publika a nejdůležitější zásady prezentování
  • 2. Prezentace psychologického výzkumu - metodika prezentace výsledků vědecké činnosti, specifika akademické prezentace, jak správně komunikovat výsledky vědecké práce širšímu publiku a citování zdrojů
  • 3. Sebeprezentace - zásady prezentování sebe sama a svojí vlastní práce před publikem nebo na pohovorech
  • 4. Prezentace pro velké publikum - specifika prezentace ve velkých prostorách pro velké publikum, jak zvládat trému a úzkost
  • 5. Prezentace komerčního zaměření - efektivní strategie prezentování produktů a prezentací s účelem přesvědčit publikum k nákupu služeb či zboží
Literatura
    doporučená literatura
  • HOSPODÁŘOVÁ, Ivana. Prezentační dovednosti. 2. upr. vyd. Praha: Kernberg Publishing, 2007, 172 s. ISBN 9788090396296. info
    neurčeno
  • DOUMONT, Jean-luc. Trees, Maps, and Theorems : Effective Communication for Rational Minds. 2009. ISBN 978-90-813677-0-7. info
  • WIEKE, Thomas. Prezentace : jak překonat obvyklé problémy a působit přesvědčivě. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 112 s. ISBN 8024716828. info
  • NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Translated by Petr Kunst. Praha: Grada, 2004, 111 s. ISBN 8024790572. info
  • MEDLÍKOVÁ, Olga. Přesvědčivá prezentace : špičkové rady, tipy a příklady. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 136 s. ISBN 9788024722788. info
  • MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2003, 361 s. ISBN 8024706504. info
  • HIERHOLD, Emil. Rétorika a prezentace. Translated by Iva Michňová. 7., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2008, 380 s. ISBN 9788024724232. info
  • MAGERA, Ivo. Prezentace v programu PowerPoint. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2005, 88 s. ISBN 8025107469. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou skupinových prací a diskusí. Hlavními výukovými metodami jsou praktický trénink a videotrénink, zpětná vazba a domácí příprava. Kurz má zpracovány e-learningové materiály.
Metody hodnocení
Výkon v tomto kurzu je hodnocen průběžně. Pro úspěšné dokončení musí student splnit veškeré aktivity zadané během semestru a dodržet podmínky na docházku. V případě, že student splní podmínky průběžného hodnocení, není nutné, aby vykonával závěrečnou zkoušku.
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/1421/podzim2014/PSB_100/index.qwarp
Student musí požádat o souhlas se zápisem a ve své žádosti uvést dosavadní zkušenosti s prezentováním a svoji představu o tom, co konkrétně by se rád v kurzu naučil anebo zdokonalil. Žádost o souhlas pošlete nejpozději do 5. 9., vyřizovat je budeme přibližně týden před zahájením výuky. Poslední úprava provedena dne 10.5.2014. J. Šubrt Vznik předmětu byl podpořen OPERAČNÍM PROGRAMEM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST: Cílená inovace systému vzdělávání v oblastech aplikované psychologie s cílem podpory diverzifikace a internacionalizace těchto oborů CZ.1.07/2.2.00/28.0239.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015.