FF:AJU2204 Angličtina pro specif. účely - Informace o předmětu
AJU2204 Angličtina pro specifické účely
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý pátek 13:00–14:40 VP
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-MA)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je představit jednak lingvistické aspekty odborné angličtiny / angličtiny pro specifické účely (English for Specific Purposes, ESP), jednak důsledky výuky jazyka pro specifické účely. Kurz nabídne vhled do teoretických základů ESP a do hlavních témat, s nimiž se vyučující ESP potýkají, jako je analýza potřeb, návrh kurzu postaveného na dovednostech a žánrech vhodných pro daný obor, role učitelů ESP a specifické výzvy v testování odborné angličtiny.
- Výstupy z učení
- Po splnění kurzu bude student schopen: 1. popsat hlavní teoretické pilíře v koncepci kurzů angličtiny pro specifické účely; 2. rozumět principům kurzu navrženého na základě určitého žánru; 3. identifikovat u kurzů angličtiny pro specifické účely hlavní zúčastněné subjekty a jejich perspektivy; 4. provést analýzu potřeb s užitím kvalitativních a kvantitativních metod, rozumět různým pohledům na potřeby ve výuce angličtiny pro specifické účely; 5. vybrat vhodné metody pro skupinu žáků angličtiny pro specifické účely, např. problémové učení, přístup založený na případové studii, atd.; 6. vybrat a zhodnotit publikované materiály pro výuku angličtiny pro specifické účely s ohledem na rozdílná kritéria a potřeby žáků, použít autentický text tak, aby vyhovoval konkrétní skupině žáků angličtiny pro specifické účely; 7. představit různá stanoviska k testování ESP a vysvětlit vztah mezi způsobem výuky a testování; 8. připravit a zhodnotit lekci angličtiny pro specifické účely.
- Osnova
- 1. Úvod a přehled teorií, na nichž angličtina pro specifické účely stojí; 2. analýza potřeb ve výuce angličtiny pro specifické potřeby (odlišné pohledy na potřeby, postupy, provedení a zhodnocení analýzy), stanovení výukových cílů; 3. Role učitele angličtiny pro specifické účely – výzvy, možnosti; 4. Přístupy k návrhu kurzu (postupy založené na žánrech, disciplínách); 5. Role materiálů – lingvistická analýza, výběr, adaptace a použití; 6. hodnocení ve výuce angličtiny pro specifické účely, vztah mezi způsobem výuky a testování.
- Literatura
- povinná literatura
- Richards, J. (2001). Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge, UK. Cambridge University Press.
- Dudley-Evans, T. & St John, M. J. (2002). Developments in ESP: a multi-disciplinary approach. Cambridge: Cambridge University Press.
- doporučená literatura
- Woodrow, L. (2018). Introducing Course Design in English for Specific Purposes. London: Routledge.
- Huhta, M. & Hall, D.R. (2013). Needs Analysis for Language Course Design: a Holistic Approach to ESP. Cambridge: Cambridge University Press.
- Gavioli, L. (2005). Exploring Corpora for ESP Learning. Amsterdam: Philadephia.
- Graves, K. (2000). Designing Language Courses: A Guide for Teachers. Boston, MA. Heinle & Heinle.
- Holme, R. (1996). ESP Ideas: Recipes for Teaching Professional and Academic English. Harlow: Longman.
- Výukové metody
- Výklad, diskuze, skupinové projekty, četba
- Metody hodnocení
- Docházka je povinná. Studenti si vyberou a zhodnotí soubor materiálů určených k výuce angličtiny pro specifické účely a představí výsledky svého zkoumání. Studenti rovněž odevzdají přípravu hodiny pro konkrétní oblast ESP, ve které upřesní cíle hodiny, použité materiály a metody, čímž obhájí jejich význam pro daný obor.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/AJU2204