ISKB23 Státní závěrečná zkouška

Filozofická fakulta
podzim 2022
Rozsah
ústní závěrečná zkouška. 0 kr. Ukončení: SZk.
Vyučující
doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc. (přednášející)
PhDr. Michal Lorenz, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M. (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Předpoklady
Ke státní závěrečné zkoušce bakalářského studijního programu se smí přihlásit student, který:
- získal předepsané kredity ze všech (povinných i povinně volitelných) kurzů;
- předložil bakalářskou práci a obdržel na ni posudek vedoucího práce a posudek oponenta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Státní závěrečná zkouška má prokázat schopnost studenta:
- pojednat zadanou odbornou problematiku;
-reagovat v diskusi a věcně argumentovat;
- prokázat znalosti odborných zdrojů jejich využití v odborné polemice;
- mít znalosti faktografické, znalosti základních metodologií v oboru LIS;
- kriticky pracovat s odbornou literaturou;
- mít schopnost aplikovat teoretické poznání oboru v oborové praxi.
Cílem státní závěrečné zkoušky magisterské je prověřit všestrannou znalost a relevantní vhled do problematiky oboru Informační studia a knihovnictví včetně transdisciplinárního kontextu.
Výstupy z učení
Po absolvování státní závěrečné zkoušky má student všestrannou znalost a relevantní vhled do problematiky oboru Informační studia a knihovnictví včetně transdisciplinárního kontextu. Absolvent je schopen:
- pojednat zadanou odbornou problematiku;
- reagovat v odborné diskusi a věcně argumentovat;
- prokázat znalosti odborných zdrojů a jejich aplikaci v odborné polemice;
- prokázat znalosti faktografické, znalosti základních metodologií v oboru LIS;
- kriticky pracovat s odbornou literaturou;
- aplikovat teoretické poznání oboru LIS v oborové praxi.
Osnova
  • Státní závěrečná zkouška má ústní formu a skládá se z obhajoby bakalářské práce před komisí a z ústní zkoušky tematických okruhů oboru LIS před komisí. K oběma částem přistupuje student v témže zkušebním období a v jednom dni. Zkouška začíná obhajobou bakalářské práce před komisí, poté následuje v tomtéž dni ústní zkouška před komisí.
  • Termíny státních závěrečných zkoušek vyhlašuje vedoucí ústavu a zveřejní je na úřední vývěsce tak, aby se zájemci mohli přihlásit.
Literatura
    povinná literatura
  • BAWDEN, David a Lyn ROBINSON. Úvod do informační vědy. Translated by Michal Lorenz - Karel Mikulášek - Dana Vévodová. 1. vydání. Doubravník: Flow, 2017, 451 stran. ISBN 9788088123101. info
  • CEJPEK, Jiří. Informace, komunikace a myšlení : úvod do informační vědy. Druhé, přepracované vydá. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2005, 233 stran. ISBN 802461037X. info
    doporučená literatura
  • SEDLÁČKOVÁ, Beáta. Úvod do informační vědy. První vydání. V Opavě: Slezská univerzita, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě, Ústav informatiky, 2015, 134 stran. ISBN 9788075101457. info
Výukové metody
Ústní obhajoba předložené bakalářské práce před komisí;
Ústní tematická zkouška z oboru LIS před komisí
Metody hodnocení
Státní závěrečná zkouška se koná v obou částech před komisí, která má mejméně tři členy. Komisionálně je vyhodnocena samostatně každá část zkoušky - obhajoba práce i ústní zkoušení z tematických okruhů oboru LIS. Výsledné hodnocení státní závěrečné zkoušky má formu jedné společné známky, na níž se usnesla komise.
Informace učitele
Poznámka k periodicitě výuky: Vždy ve zkouškovém období (po jarním semestru v červnu a v září, po podzimním semestru v lednu).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.