ISKM65 Uživatelský výzkum

Filozofická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/30/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Tereza Kosnarová Venerová (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 18:00–19:40 Virtuální místnost
Předpoklady
TYP_STUDIA(N)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Nedílnou součástí návrhu informačních služeb je neustálý výzkum. V kurzu si ukážeme, že výzkum nejsou jen rozhovory, dotazníky nebo testování, ale že jde o komplexní činnost prostupující celý designový proces. Kurz se soustředí na odborné kompetence nutné potřebné k aplikovanému (zejména kvalitativnímu) výzkumu, ale také na zvládání efektivní komunikace výsledků výzkumu designerům a dalším stakeholderům, prioritizaci zjištění a zapojování relevantních zainteresovaných stran do výzkumu. V průběhu kurzu budete mít možnost setkat se s výzkumnicemi a výzkumníky, kteří se věnují uživatelskému výzkumu v ČR a podíváte se do testovacího labu s dvojcestným zrcadlem. V týmech budete pracovat na konkrétních výzkumných úlohách, sbírat zkušenosti s výzkumem od stolu, s rekrutací participantů, kvalitativními či kvantitativními metodami UXR, analýzou a prezentací a také s komunikací se zadavatelem výzkumu.
Osnova
  • V semestru Podzim 2021 bude předmět vyučován online (MS Teams) každé úterý od 18:00.
  • Témata:
  • * Úvod do uživatelského výzkumu
  • * Od poptávky k zadání.
  • * Stakeholder interviews
  • * Hloubkové rozhovory
  • * Od poznatků k insightům. Sense-making
  • * Uživatelské testování
  • * Moderované uživatelské testování
  • * Remote uživatelské testy
  • * Prezentace výsledků. Harmonogram témat bude upřesněn.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023, podzim 2024.