RLDrA08 Základy výuky religionistiky

Filozofická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Dalibor Papoušek, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. David Zbíral, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. David Zbíral, Ph.D.
Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Matouš Vencálek
Dodavatelské pracoviště: Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Zápis do předmětu je podmíněn souhlasem vyučujícího.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout doktorským studentům základní pedagogickou přípravu. V rámci tohoto kurzu působí jako asistenti některého z kmenových akademických pracovníků Ústavu religionistiky FF MU a podílí se pod odborným dohledem na výuce, poskytují zpětnou vazbu ke studentským výstupům nebo jinak vypomáhají s praktickým chodem kurzu.
Výstupy z učení
Po úspěšném ukončení kurzu budou studenti schopni:
  • poskytovat kvalifikovanou zpětnou vazbu k výstupům studentů bakalářského nebo magisterského studia;
  • připravit tematickou přednášku v rámci kurzu, na jehož výuce a organizaci se podílejí;
  • orientovat se v praktických záležitostech souvisejících s výukou a organizačním zajištěním kurzů bakalářského nebo magisterského studia.
  • Osnova
    • Informační setkání, poskytnutí informací k průběhu kurzu a podmínkám ukončení.
    • Poskytnutí pracovního plánu souvisejícího s výpomocí při vedení kurzů v daném semestru.
    • Kontrolní setkání I: Koordinace prací při výuce kurzů; průběžná kontrola plnění úkolů a poskytnutí dílčí zpětné vazby vyučujícími.
    • Kontrolní setkání II: Koordinace prací při výuce kurzů; průběžná kontrola plnění úkolů a poskytnutí dílčí zpětné vazby vyučujícími.
    • Závěrečný hodnotící seminář, na kterém vyučující kurzů poskytnou studentským asistentům komplexní zpětnou vazbu k jejich působení v roli studentských asistentů.
    Literatura
      povinná literatura
    • ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole : praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. První vydání. Praha: Grada, 2012, 281 stran. ISBN 9788024741529. URL info
      doporučená literatura
    • FORSYTH, Ian, Alan JOLLIFFE a David STEVENS. Preparing a course : practical strategies for teachers, lecturers and trainers. 2nd ed. London: Kogan Page, 1999, viii, 136. ISBN 0749428082. info
    Výukové metody
    Výuka má podobu individuálních pracovních setkání s vyučujícími kurzů, ve kterých doktorští studenti působí v roli asistentů. Studenti plní svěřené úkoly podle pracovních plánů (poskytování zpětné vazby ke studentským výstupům, příprava individuálních přednášek v rámci kurzů, vedení seminářů atd.), které na začátku výuky v daném semestru specifikují jednotliví vyučující.
    Metody hodnocení
    Studenti získávají zápočet za včasné a odborně a formálně správné plnění úkolů specifikovaných jednotlivými vyučujícími předmětů v pracovním plánu (100 %). Hodnocení zadává koordinátor předmětu na základě písemného stanoviska, které jednotliví vyučující odevzdávají do Studijních materiálů v IS MU.
    Navazující předměty
    Další komentáře
    Předmět je vyučován každý semestr.
    Výuka probíhá blokově.
    Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.