SJ1A035 Aplikovaná lingvistika I - Úvod do didaktiky ELE

Filozofická fakulta
podzim 2022
Rozsah
2/2/1. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 8:00–9:40 G32
Předpoklady
SJ1A002 Jazykový seminář II && SJ1A032 Španělská lingvistika II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními praktickými aspekty výuky španělského jazyka. Kurz je koncipován jako úvod do studia didaktiky cizího jazyka a poskytuje studentům základní přehled o nejdůležitějších konceptech příslušné disciplíny.
Výstupy z učení
Studenti mají povědomí o příslušné odborné literatuře, jsou seznámeni se základními koncepty v rámci disciplín aplikované lingvistiky a dokáží je náležitě používat v praxi. Získají tak nezbytné základní znalosti a dovednosti, které mohou dále rozvíjet v rámci navazujícího studia.
Osnova
  • Teoretický základ: 1. Úvod do disciplíny aplikovaná lingvistika se zaměřením na výuku španělského jazyka 2. Metodologické přístupy ve výuce cizího jazyka 3. Proces vyučování a jeho fáze 4. Řečové dovednosti a jazykové prostředky 5. Didaktické materiály Semináře a workshopy: 1. Výběr a příprava didaktických materiálů 2. Návrh aktivit a cvičení 2. Mikrovyučovaní
Literatura
    doporučená literatura
  • MARTÍN PERIS, Ernesto. Diccionario de términos clave de ELE. 1a ed. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2008, xxx, 652. ISBN 9788497784160. info
  • Vademécum para la formación de profesores : enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Edited by Virginia Lara Casado - Humberto López Morales - Guillermo Rojo - Jes. 1. ed. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería, 2004, 1308 s. ISBN 8497780515. info
  • ALONSO, Encina. Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo. 1. ed. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1994, 191 s. ISBN 8477110719. info
Výukové metody
a) Prezenční výuka: semináře, workshopy a cvičení b) Skupinové projekty c) e-learning
Metody hodnocení
Závěrečný (skupinový) projekt a ústní zkouška Hranice úspěšnosti: 70%
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2021, podzim 2023, podzim 2024.