FAVp021 Produkční, distribuční a uváděcí praxe

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Garance
Mgr. Šárka Jelínek Gmiterková, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 14:00–17:40 C34, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
Předpoklady
Předmět lze vhodně kombinovat s kurzy FAVh057 (Výzkum filmových festivalov) a FAVp022 (Úvod do filmové a audiovizuální výchovy).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Praktický kurz na první pohled sice nese široký a všeobjímající název, jeho cílem je studenty seznámit se základními parametry, výzvami a problémy tuzemského filmového prostředí. Každou z oblastí pokryje bloková výuka jednoho z pozvaných hostů, kteří studenty provedou svojí činností v jedné z oblastí filmového průmyslu; představí vybrané projekty a identifikují klíčové know how, bez něhož by se při své každodenní praxi neobešli. Studenti tak dostanou jedinečnou možnost nejen poznat dlouholetého dramaturga MFF KV či producenta jedné z důležitých českých servisních firem, ale také zjistit, jaké požadavky a nároky by museli splnit, pokud by v jedné z vybraných oblastí chtěli sami uspět.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu studenti získají základní povědomí o:
- tuzemské filmové produkci, jak z pohledu výrobce dokumentárních snímků, tak z perspektivy servisní firmy zajišťující služby nadnárodním produkcím
- festivalových strategiích, jak z pohledu samotných filmařů, tak z pohledu festivalových dramaturgů
- provozu okresního kina, včetně programování, financování a propagace
- znalostech, dovednostech a zkušenostech, které jim mohou být nápomocné při uplatnění se v jednom z představených odvětví
Osnova
  • Výuka proběhne vždy v pátek odpoledne v rozvrhových blocích po cca 4 hodinách.
  • Tři přednáškové bloky budou věnované produkci (Sirena Film, Safe Place productions), dva uvádění (Kino Svět Hodonín) a dva filmovým festivalům (MFF KV, Pragueshorts, MFDF Ji.hlava)
  • Konkrétní rozvrh bude upřesněn.
Literatura
    povinná literatura
  • Petr Szczepanik a kol., Studie vývoje českého hraného kinematografického díla. Praha: Státní fond kinematografie 2015.
  • SZCZEPANIK, Petr. Screen industries in East-central Europe. London: BFI, 2021, xiii, 289. ISBN 9781839022739. info
  • BILÍK, Petr. Financování filmu jako aspekt kulturní politiky. Vydání první. Praha: NLN, 2020, 202 stran. ISBN 9788074227622. info
Výukové metody
Přednášky, QA, případně projekce.
Metody hodnocení
Každý student/ka napíše krátké resumé každého z bloků. Na každý blok vychází shrnutí o délce 2 NS (tedy 3600 znaků včetně mezer). Jeden blok si student/ka vyberou ke zpracování závěrečné eseje v rozsahu minimálně 8 NS. Pro ni si zvolí jedno ze dvou témat, které každý pedagog představí v závěru svého přednáškového bloku.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/FAVp021