FF:TIM_B_041 Public Relations - Informace o předmětu
TIM_B_041 Public Relations – teorie pro praxi
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Pavlína Míčová (přednášející), doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- Mgr. Pavlína Míčová
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Alena Albíniová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 30. 9. 14:00–19:40 N21, Po 14. 10. 14:00–19:40 N21, Po 11. 11. 14:00–19:40 N21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 136/150, pouze zareg.: 1/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150 - Mateřské obory/plány
- Management v kultuře (program FF, N-HS)
- Management v kultuře (program FF, N-OT) (4)
- Sdružená uměnovědná studia (program FF, B-HS)
- Sdružená uměnovědná studia (program FF, B-OT) (5)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-INME_) (4)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-OT)
- Cíle předmětu
- Kurz Public Relations – teorie pro praxi je zaměřený na seznámení se základními komunikačními dovednostmi především v oblasti kulturně-společenské. V kulturní praxi je řada příležitostí, kde lze uplatnit znalost profesionální a kreativní komunikace, tj. přípravu tiskových materiálů, newsletterů, výročních zpráv, tiskových konferencí, kulturních eventů, principů a zásad prezentace na internetu a strategii a organizaci webových stránek a intranetu. Public Relations patří v současné společnosti k nedílným odvětvím jak v komerční, tak v nekomerční i vládní sféře. Kurz Public Relations – teorie pro praxi je zaměřený na osvojení si klíčových znalostí a dovedností nezbytných pro komunikaci v oblasti Public Relations, resp. Media Relations. Cílem kurzu je budoucí manažerky a manažery působící v kulturní sféře naučit, jak pomocí externí i interní komunikace vyvolat u cílové skupiny žádoucí reakce. Budeme se zabývat strategií vztahů s veřejností, specializovaným publikem a vztahy s médii. Studentky a studenti se seznámí s tipy, doporučeními a praktickými radami, jak vytvářet komunikační strategii, připravit svůj verbální a písemný projev a různé druhy textů. Absolventi kurzu by tak měli získat teoretický přehled o všech základních složkách a fázích procesů v Public Relations a Media Relations. Kurz je koncipován jako jednosemestrální a je rozdělen do tematických bloků.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- Pochopit základní mechanismy a strategie PR
- Připravit SWOT analýzu a použít způsoby a nástroje vyhodnocování
- Připravit tiskovou zprávu a její distribuci relevantním médiím
- Připravit PowerPointovou prezentaci s mediální analýzou
- Připravit Media list - Osnova
- 1. Úvod do public relations a historie.
- 2. Vývoj komunikace s veřejností.
- 2. Public relations – nový typ zákazníka.
- 3. Aktivity tiskového mluvčího a PR managera v organizaci, příprava a prezentace plánů a nabídek.
- 4. Strategie a plánování: výzkum, průzkum a cílové skupiny, veřejné mínění a přesvědčování, konflikt management, rizika a krize, legislativa, nové technologie.
- 5. Media relations I – typy médií, jak novináři myslí, etika a profesionalita.
- 6. Media relations II – formy a techniky komunikace a příklady tiskových zpráv vybraných organizací.
- 7. Základní finanční a obchodní operace v PR.
- 8. Corporate Identity, Corporate Publishing a řízení pověsti (Reputation).
- 9. Komunikace a vládní organizace, komerční sektor a neziskové organizace.
- 10. Řízení Special PR Events a sponzoring.
- 11. Krizová komunikace, mediální trénink a praktické případy krizové komunikace.
- 12. Internet, e-PR a sociální sítě.
- 13. Mediální analýza a monitoring médií.
- Literatura
- povinná literatura
- Svoboda, V. (2009). Public relations moderně a účinně. Praha: Grada.
- Bednařík, P., Jirák, J. a Köpplová, B. (2011). Dějiny českých médií. Praha, Grada.
- Halada, J. (2015). Marketingová komunikace a public relations. Praha: Karolinum.
- Sedláček, T. (2009). Ekonomie dobra a zla: po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. Praha: 65. pole.
- Hejlová, D. (2015). Public relations. Praha: Grada.
- Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada.
- L’Etang, J. (2009). Public relations. Základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál.
- Baack, D. – Clow, K. E. (2008). Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press.
- Jabłonski, A. W. (2006). Politický marketing. Úvod do Teorie a praxe. Praha: Barrister & Principal.
- Čmejrková, S. – Hoffmannová, J. (2013). Styl mediálních dialogů. Praha: Academia.
- Asociace public relations Agentur http://apra.cz/cs/pro_pr_profesionaly/videoknihovna_a_knihovna/knihy.html
- Kraus, J. (2011). Rétorika v evropské kultuře. Praha: Karolinum.
- Matušková, A., Chytilek, R., Eibl, O. (2012): Teorie a metody politického marketingu. Brno: CDK.
- Kahnemann, D. (2012). Myšlení, rychlé a pomalé. Jan Melvil Publishing.
- Kraus, J. (2008). Jazyk v proměnách komunikačních médií. Praha: Karolinum.
- Šedivý, M., Mendlíková, O. (2012). Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Praha, Grada.
- Výukové metody
- Přehledová přednáška s komentářem vybraných případových studií.
- Metody hodnocení
- Tři písemné úkoly, aktivní účast ve výuce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/TIM_B_041