M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
Mgr. Aleš Kobza, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Čt 16:00–17:50 M4,01024
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M9502/02: Po 16:00–17:50 M5,01013, P. Šišma - Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Po 17. 9. až Pá 14. 12. Čt 16:00–17:50 M5,01013
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Výstupy z učení
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Po 18. 9. až Pá 15. 12. Út 16:00–17:50 M5,01013
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Výstupy z učení
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Po 19. 9. až Ne 18. 12. Út 16:00–17:50 M5,01013
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Čt 14:00–15:50 M6,01011
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Út 14:00–15:50 M5,01013
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Čt 12:00–13:50 M6,01011
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Po 10:00–11:50 M3,01023
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M6520 Elementární teorie čísel && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška s písemnou i ústní částí.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Út 14:00–15:50 M2,01021
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M9502/02: Po 16:00–17:50 M6,01011, J. Herman - Předpoklady
- M6520 Elementární teorie čísel && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška s písemnou i ústní částí.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Út 12:00–13:50 M2,01021
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M9502/03: Po 16:00–17:50 M3,01023, J. Herman - Předpoklady
- M6520 Algebra 2 && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška s písemnou i ústní částí.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Út 16:00–17:50 M5,01013
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M9502/03: Po 16:00–17:50 M3,01023, J. Herman - Předpoklady
- M6520 Algebra 2 && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška s písemnou i ústní částí.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- St 14:00–15:50 M2,01021
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M9502/03: Po 18:00–19:50 M3,01023, J. Herman - Předpoklady
- M6520 Algebra 2 && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Kurz přednášek pokračuje v systematickém výkladu teorie vyučování matematiky na středních školách. Z didaktického pohledu posouzena jednotlivá témata středoškolské matematiky v rozsahu platných osnov tříd gymnázií se všeobecným zaměřením. Teoretický výklad logické struktury pojmů a poznatků bude doplňován četnými ukázkami řešení vzorových úloh. Pozornost bude též věnována doplňkovým formám práce učitele s talentovanými žáky. Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Metody hodnocení
- Přednáška 2 hodiny týdně, seminář 2 hodiny týdně. Zkouška je písemná a ústní.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Út 10:00–11:50 N21
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M9502/03: Po 16:00–17:50 U1, J. Herman - Předpoklady
- M6520 Algebra 2 && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Kurz přednášek věnovaný systematickému výkladu teorie vyučování matematiky na středních školách. V jeho první části budou posouzeny některé obecné otázky, jako je význam matematického vzdělávání, specifické rysy výuky matematiky a její metodické zvláštnosti. V další části kurzu budou z didaktického pohledu posouzena jednotlivá témata středoškolské matematiky v rozsahu platných osnov tříd gymnázií se všeobecným zaměřením. Teoretický výklad logické struktury pojmů a poznatků bude doplňován četnými ukázkami řešení vzorových úloh. Pozornost bude též věnována doplňkovým formám práce učitele s talentovanými žáky.
- Osnova
- Systematický úvod do didaktiky matematiky. Význam matematického vzdělávání. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy matematické výuky na jednotlivých typech škol z hlediska různých cílů podle zaměření školy a z hlediska různé intelektuální úrovně studentů. Kontrola a hodnocení znalostí studentů. Metody řešení matematických úloh. Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Základní množinové pojmy, Úvod do matematické logiky, Důkazy, Úplná matematická indukce, Základy teorie čísel, Číselné obory, Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Informace učitele
- Požadävky ke zkoušce: zápočet na základě vystoupení ve cvičení s příspěvkem zadaným cvičícím podle tématického seznamu otázek.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. - Rozvrh
- Út 12:00–13:50 N21
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M9502/02: Út 14:00–15:50 UP1, P. Šišma
M9502/03: Po 18:00–19:50 UP2, J. Herman - Předpoklady
- M6520 Algebra 2 && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Kurz přednášek věnovaný systematickému výkladu teorie vyučování matematiky na středních školách. V jeho první části budou posouzeny některé obecné otázky, jako je význam matematického vzdělávání, specifické rysy výuky matematiky a její metodické zvláštnosti. V další části kurzu budou z didaktického pohledu posouzena jednotlivá témata středoškolské matematiky v rozsahu platných osnov tříd gymnázií se všeobecným zaměřením. Teoretický výklad logické struktury pojmů a poznatků bude doplňován četnými ukázkami řešení vzorových úloh. Pozornost bude též věnována doplňkovým formám práce učitele s talentovanými žáky.
- Osnova
- Systematický úvod do didaktiky matematiky. Význam matematického vzdělávání. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy matematické výuky na jednotlivých typech škol z hlediska různých cílů podle zaměření školy a z hlediska různé intelektuální úrovně studentů. Kontrola a hodnocení znalostí studentů. Metody řešení matematických úloh. Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Základní množinové pojmy, Úvod do matematické logiky, Důkazy, Úplná matematická indukce, Základy teorie čísel, Číselné obory, Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Informace učitele
- Požadävky ke zkoušce: zápočet na základě vystoupení ve cvičení s příspěvkem zadaným cvičícím podle tématického seznamu otázek.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. - Rozvrh
- Po 10:00–11:50 N21
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M9502/02: St 8:00–9:50 UM, P. Šišma
M9502/03: St 8:00–9:50 U1, J. Herman - Předpoklady
- M6520 Algebra 2 && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Kurz přednášek věnovaný systematickému výkladu teorie vyučování matematiky na středních školách. V jeho první části budou posouzeny některé obecné otázky, jako je význam matematického vzdělávání, specifické rysy výuky matematiky a její metodické zvláštnosti. V další části kurzu budou z didaktického pohledu posouzena jednotlivá témata středoškolské matematiky v rozsahu platných osnov tříd gymnázií se všeobecným zaměřením. Teoretický výklad logické struktury pojmů a poznatků bude doplňován četnými ukázkami řešení vzorových úloh. Pozornost bude též věnována doplňkovým formám práce učitele s talentovanými žáky.
- Osnova
- Systematický úvod do didaktiky matematiky. Význam matematického vzdělávání. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy matematické výuky na jednotlivých typech škol z hlediska různých cílů podle zaměření školy a z hlediska různé intelektuální úrovně studentů. Kontrola a hodnocení znalostí studentů. Metody řešení matematických úloh. Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Základní množinové pojmy, Úvod do matematické logiky, Důkazy, Úplná matematická indukce, Základy teorie čísel, Číselné obory, Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Informace učitele
- Požadävky ke zkoušce: zápočet na základě vystoupení ve cvičení s příspěvkem zadaným cvičícím podle tématického seznamu otázek.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2004
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. - Rozvrh
- Po 8:00–9:50 N21
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M9502/02: Út 8:00–9:50 UM, P. Šišma
M9502/03: Po 16:00–17:50 N21, J. Herman - Předpoklady
- M6520 Algebra 2 && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Kurz přednášek věnovaný systematickému výkladu teorie vyučování matematiky na středních školách. V jeho první části budou posouzeny některé obecné otázky, jako je význam matematického vzdělávání, specifické rysy výuky matematiky a její metodické zvláštnosti. V další části kurzu budou z didaktického pohledu posouzena jednotlivá témata středoškolské matematiky v rozsahu platných osnov tříd gymnázií se všeobecným zaměřením. Teoretický výklad logické struktury pojmů a poznatků bude doplňován četnými ukázkami řešení vzorových úloh. Pozornost bude též věnována doplňkovým formám práce učitele s talentovanými žáky.
- Osnova
- Systematický úvod do didaktiky matematiky. Význam matematického vzdělávání. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy matematické výuky na jednotlivých typech škol z hlediska různých cílů podle zaměření školy a z hlediska různé intelektuální úrovně studentů. Kontrola a hodnocení znalostí studentů. Metody řešení matematických úloh. Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Základní množinové pojmy, Úvod do matematické logiky, Důkazy, Úplná matematická indukce, Základy teorie čísel, Číselné obory, Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Informace učitele
- Požadävky ke zkoušce: zápočet na základě vystoupení ve cvičení s příspěvkem zadaným cvičícím podle tématického seznamu otázek.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2003
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- M9502/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Šišma, 1,5
M9502/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Šišma, 2,12,72
M9502/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Herman, 3,4,90 - Předpoklady
- M5520 Matematická analýza 4 && M6520 Algebra 2 && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz přednášek věnovaný systematickému výkladu teorie vyučování matematiky na středních školách. V jeho první části budou posouzeny některé obecné otázky, jako je význam matematického vzdělávání, specifické rysy výuky matematiky a její metodické zvláštnosti. V další části kurzu budou z didaktického pohledu posouzena jednotlivá témata středoškolské matematiky v rozsahu platných osnov tříd gymnázií se všeobecným zaměřením. Teoretický výklad logické struktury pojmů a poznatků bude doplňován četnými ukázkami řešení vzorových úloh. Pozornost bude též věnována doplňkovým formám práce učitele s talentovanými žáky.
- Osnova
- Systematický úvod do didaktiky matematiky. Význam matematického vzdělávání. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy matematické výuky na jednotlivých typech škol z hlediska různých cílů podle zaměření školy a z hlediska různé intelektuální úrovně studentů. Kontrola a hodnocení znalostí studentů. Metody řešení matematických úloh. Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Základní množinové pojmy, Úvod do matematické logiky, Důkazy, Úplná matematická indukce, Základy teorie čísel, Číselné obory, Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Informace učitele
- Požadävky ke zkoušce: zápočet na základě vystoupení ve cvičení s příspěvkem zadaným cvičícím podle tématického seznamu otázek.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2002
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- M9502/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Šišma
M9502/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Šišma
M9502/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Šišma
M9502/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Herman - Předpoklady
- M5520 Matematická analýza 4 && M6520 Algebra IV && M4522 Geometrie II && M8501 Didaktika matematiky I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz přednášek věnovaný systematickému výkladu teorie vyučování matematiky na středních školách. V jeho první části budou posouzeny některé obecné otázky, jako je význam matematického vzdělávání, specifické rysy výuky matematiky a její metodické zvláštnosti. V další části kurzu budou z didaktického pohledu posouzena jednotlivá témata středoškolské matematiky v rozsahu platných osnov tříd gymnázií se všeobecným zaměřením. Teoretický výklad logické struktury pojmů a poznatků bude doplňován četnými ukázkami řešení vzorových úloh. Pozornost bude též věnována doplňkovým formám práce učitele s talentovanými žáky.
- Osnova
- Systematický úvod do didaktiky matematiky. Význam matematického vzdělávání. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy matematické výuky na jednotlivých typech škol z hlediska různých cílů podle zaměření školy a z hlediska různé intelektuální úrovně studentů. Kontrola a hodnocení znalostí studentů. Metody řešení matematických úloh. Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Základní množinové pojmy, Úvod do matematické logiky, Důkazy, Úplná matematická indukce, Základy teorie čísel, Číselné obory, Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Informace učitele
- Požadävky ke zkoušce: zápočet na základě vystoupení ve cvičení s příspěvkem zadaným cvičícím podle tématického seznamu otázek.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
M9502 Didaktika matematiky II
Přírodovědecká fakultapodzim 2001
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Jiří Dula (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Otto Reimer, CSc. - Předpoklady
- Předpokladem k vykonání zkoušky z předmětu M9502 je úspěšné ukončení předmětu M8501 Didaktika matematiky I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Systematický úvod do didaktiky matematiky. Význam matematického vzdělávání. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy matematické výuky na jednotlivých typech škol z hlediska různých cílů podle zaměření školy a z hlediska různé intelektuální úrovně studentů. Kontrola a hodnocení znalostí studentů. Metody řešení matematických úloh. Didaktická příprava studentů na výklad následujících partií na střední škole Základní množinové pojmy. Úvod do matematické logiky. Důkazy. Úplná matematická indukce. Základy teorie čísel. Číselné obory. Komplexní čísla. Rovnice a nerovnice. Funkce a jejich grafy. Planimetrie a stereometrie. Vektorová algebra. Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů. Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace. Kombinatorika a teorie grafů. Diferenciální a integrální počet.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
M9502 Didaktika matematiky II
Přírodovědecká fakultapodzim 2000
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Otto Reimer, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Dula (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Otto Reimer, CSc. - Předpoklady
- Předpokladem k vykonání zkoušky z předmětu M9502 je úspěšné ukončení předmětu M8501 Didaktika matematiky I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Systematický úvod do didaktiky matematiky. Význam matematického vzdělávání. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy matematické výuky na jednotlivých typech škol z hlediska různých cílů podle zaměření školy a z hlediska různé intelektuální úrovně studentů. Kontrola a hodnocení znalostí studentů. Metody řešení matematických úloh. Didaktická příprava studentů na výklad následujících partií na střední škole Základní množinové pojmy. Úvod do matematické logiky. Důkazy. Úplná matematická indukce. Základy teorie čísel. Číselné obory. Komplexní čísla. Rovnice a nerovnice. Funkce a jejich grafy. Planimetrie a stereometrie. Vektorová algebra. Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů. Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace. Kombinatorika a teorie grafů. Diferenciální a integrální počet.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
M9502 Didaktika matematiky II
Přírodovědecká fakultapodzim 1999
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Jiří Dula (přednášející)
- Garance
- RNDr. Otto Reimer, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Otto Reimer, CSc. - Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Osnova
- Systematický úvod do didaktiky matematiky. Význam matematického vzdělávání. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy matematické výuky na jednotlivých typech škol z hlediska různých cílů podle zaměření školy a z hlediska různé intelektuální úrovně studentů. Kontrola a hodnocení znalostí studentů. Metody řešení matematických úloh. Didaktická příprava studentů na výklad následujících partií na střední škole Základní množinové pojmy. Úvod do matematické logiky. Důkazy. Úplná matematická indukce. Základy teorie čísel. Číselné obory. Komplexní čísla. Rovnice a nerovnice. Funkce a jejich grafy. Planimetrie a stereometrie. Vektorová algebra. Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů. Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace. Kombinatorika a teorie grafů. Diferenciální a integrální počet.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2024
Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
Mgr. Aleš Kobza, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2023
Předmět se v období podzim 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
Mgr. Aleš Kobza, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2022
Předmět se v období podzim 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
Mgr. Aleš Kobza, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2021
Předmět se v období podzim 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
Mgr. Aleš Kobza, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2020
Předmět se v období podzim 2020 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
Mgr. Aleš Kobza, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška obsahuje 4 příklady ze středoškolské matematiky "komplexně-didaktického" s přesně vymezeným bodovým hodnocením. Je nutné získat alespoň 50% celkového počtu bodů.
- Informace učitele
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Zkouší se látka v rozsahu obou předmětů M8501 a M9502.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2011 - akreditace
Údaje z období podzim 2011 - akreditace se nezveřejňují
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- M6520 Elementární teorie čísel && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška s písemnou i ústní částí.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2010 - akreditace
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- M6520 Teorie čísel && M4522 Geometrie I && M8501 Didaktika matematiky I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu by mel byt student teoreticky připraven k výuce matematiky na středni škole z hlediska jejího obsahu i forem praktické výuky.
- Osnova
- Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Výukové metody
- Dvouhodinová přednáška s dvouhodinovým cvičením s přípravou výuky podle učebnic.
- Metody hodnocení
- Zkouška s písemnou i ústní částí.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
M9502 Didaktika matematiky 2
Přírodovědecká fakultapodzim 2007 - akreditace
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. (přednášející)
RNDr. Jiří Herman, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc. - Předpoklady
- M6520 Algebra 2 && M4522 Geometrie 3 && M8501 Didaktika matematiky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Kurz přednášek věnovaný systematickému výkladu teorie vyučování matematiky na středních školách. V jeho první části budou posouzeny některé obecné otázky, jako je význam matematického vzdělávání, specifické rysy výuky matematiky a její metodické zvláštnosti. V další části kurzu budou z didaktického pohledu posouzena jednotlivá témata středoškolské matematiky v rozsahu platných osnov tříd gymnázií se všeobecným zaměřením. Teoretický výklad logické struktury pojmů a poznatků bude doplňován četnými ukázkami řešení vzorových úloh. Pozornost bude též věnována doplňkovým formám práce učitele s talentovanými žáky.
- Osnova
- Systematický úvod do didaktiky matematiky. Význam matematického vzdělávání. Specifické rysy výuky matematiky. Problémy matematické výuky na jednotlivých typech škol z hlediska různých cílů podle zaměření školy a z hlediska různé intelektuální úrovně studentů. Kontrola a hodnocení znalostí studentů. Metody řešení matematických úloh. Didaktická příprava studentů na výklad následujících matematických témat na střední škole: Základní množinové pojmy, Úvod do matematické logiky, Důkazy, Úplná matematická indukce, Základy teorie čísel, Číselné obory, Komplexní čísla, Rovnice a nerovnice, Funkce a jejich grafy, Planimetrie a Stereometrie, Vektorová algebra, Analytická geometrie lineárních a kvadratických útvarů, Posloupnosti a řady, Základy teorie pravděpodobnosti a statistiky a jejich aplikace, Kombinatorika a teorie grafů, Základy diferenciálního a integrálního počtu.
- Literatura
- Cyklus učebnic: Matematika pro gymnázia. Praha: Prometheus, 1990-1995.
- Hejný Milan a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1989, 554 s.
- Informace učitele
- Požadävky ke zkoušce: zápočet na základě vystoupení ve cvičení s příspěvkem zadaným cvičícím podle tématického seznamu otázek.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)