PřF:M9507 Moderní trendy ve výuce středo - Informace o předmětu
M9507 Moderní trendy ve výuce středoškolské matematiky
Přírodovědecká fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Jakub Holzbecher (přednášející)
- Garance
- RNDr. Jan Vondra, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- M9507/01: Po 20. 2. až Po 22. 5. Po 18:00–19:50 M4,01024
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenta s moderními pomůckami k vytvoření dobré vyučovací hodiny a inspirovat ho k vytváření dobrých materiálů a příprav na jednotlivé vyučovací hodiny.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude student schopen: orientovat se v současné struktuře školství v ČR; připravit vyučovací hodinu; učit zábavně a s dobrým nápadem; vybrat vhodné pomůcky, vybrat a používat matematické programy, připravit pracovní list, hru.
- Osnova
- 1. Matematika a její didaktika.
- 2. Složky matematického myšlení.
- 3. Metody didaktiky matematiky.
- 4. Práce s učebnicí, pracovním listem.
- 5. Mezinárodní projekty, projektové vyučování. Didaktická hra.
- 6. Příprava na hodinu. Prověřování vědomostí.
- 7. Pomůcky pro výuku matematiky.
- 8. Specifické poruchy učení.
- 9. E-learning.
- Literatura
- SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 322 s. ISBN 9788024718217. URL info
- FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu. Střední odborná učiliště. První. Praha: Prometheus, 2006, 60 s. ISBN 80-7196-324-0. info
- Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Edited by Milan Hejný - Jarmila Novotná - Naďa Vondrová. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, viii, 212. ISBN 8072901893. info
- FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ. O jednom netradičním využití počítačů ve výuce matematiky. Department of Mathematics Report Series. České Budějovice: University of South Bohemia, 2004, roč. 12, č. 1, s. 7-10. ISSN 1214-4681. info
- FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ. Standardy a testové úlohy z matematiky pro střední odborná učiliště. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2004, 108 s. Standardy. ISBN 80-7196-294-5. info
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 219 s. 148. ISBN 80-7315-039-5. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Recenze knihy. Hejný,M., Kuřina F.: Dítě, škola a matematika. Pokroky matematiky, fyziky a astronomie. Praha: JČMF, 2002, roč. 47, č. 1, s. 67-68. ISSN 0032-2423. info
- FUCHS, Eduard a Dag HRUBÝ. Standardy a testové úlohy z matematiky pro základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. Prah: Prometheus, 2000, 152 s. ISBN 80-7196-169-8. info
- HEJNÝ, Milan a Naďa STEHLÍKOVÁ. Číselné představy dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 1999, 123 s. ISBN 80-86039-98-6. info
- FUCHS, Eduard a Josef KUBÁT. Standardy a testové úlohy z matematiky pro čtyřletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 147 s. ISBN 80-7196-095-0. info
- KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s. info
- HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel'stvo, 1989, 554 s. info
- Výukové metody
- Seminář jednou týdně po dvou hodinách. Seminář zahrnuje přednášky a řízenou diskusi o problematice předmětu.
- Metody hodnocení
- Seminář je zakončen zápočtem. Pro získání zápočtu je nutno vypracovat seminární práci a povinná účast na výuce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2017/M9507