JAT04 Angličtina pro přírodovědce s pedagogickým zaměřením II

Přírodovědecká fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Markéta Dudová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JAT04/02: Po 18. 2. až Pá 17. 5. St 10:00–11:50 J2, J. Kubrická
Předpoklady
B1 level according to the Common European Framework of Reference for Languages (https://www.examenglish.com/B1/index.php)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 73 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to improve the students´ knowledge of academic grammar and vocabulary on B2 level of CEFR with an emphasis on communication skills. The topics studied will touch upon the issues of educational science and teaching methodology and will be related to the scientific disciplines studied.
Výstupy z učení
Upon completion of the course the student will be able to understand the main points of an academic text on educational science and relate it to their own field of study; provide formative feedback to a colleague on their writing; understand the structure of an academic essay; give an academic presentation; apply academic grammar and vocabulary on B2 level.
Osnova
  • 1. Introduction - vocabulary for studying, academic collocations 2. Teaching science -lesson planning, academic discussion, presentation skills 3. Education for the future - conditionals 4. Education for the future - listening skills 5. Teaching science - reading comprehension, expressing arguments 6. Intelligence - reported speech 7. Grammar revision 8. Lesson planning - modal verbs 9. CLIL - principles,benefits,academic vocabulary 10. CLIL II - speaking skills 11. Micro-lessons - students´ presentations 12. Micro-lessons - students´ presentations 13. Revision lesson
Výukové metody
Seminar - discussions, presentatins, reading,listening, etc.
Metody hodnocení
continuous assessment - presentation, homework
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.