PřF:JAT04 Angličtina pro učitele - Informace o předmětu
JAT04 Angličtina pro přírodovědce s pedagogickým zaměřením II
Přírodovědecká fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Markéta Dudová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAT04/02: Po 18. 2. až Pá 17. 5. St 10:00–11:50 J2, J. Kubrická
- Předpoklady
- B1 level according to the Common European Framework of Reference for Languages (https://www.examenglish.com/B1/index.php)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 73 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to improve the students´ knowledge of academic grammar and vocabulary on B2 level of CEFR with an emphasis on communication skills. The topics studied will touch upon the issues of educational science and teaching methodology and will be related to the scientific disciplines studied.
- Výstupy z učení
- Upon completion of the course the student will be able to understand the main points of an academic text on educational science and relate it to their own field of study; provide formative feedback to a colleague on their writing; understand the structure of an academic essay; give an academic presentation; apply academic grammar and vocabulary on B2 level.
- Osnova
- 1. Introduction - vocabulary for studying, academic collocations 2. Teaching science -lesson planning, academic discussion, presentation skills 3. Education for the future - conditionals 4. Education for the future - listening skills 5. Teaching science - reading comprehension, expressing arguments 6. Intelligence - reported speech 7. Grammar revision 8. Lesson planning - modal verbs 9. CLIL - principles,benefits,academic vocabulary 10. CLIL II - speaking skills 11. Micro-lessons - students´ presentations 12. Micro-lessons - students´ presentations 13. Revision lesson
- Výukové metody
- Seminar - discussions, presentatins, reading,listening, etc.
- Metody hodnocení
- continuous assessment - presentation, homework
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2019/JAT04