PřF:M2143 Výukové materiály LaTeXem - Informace o předmětu
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- St 8:00–8:50 MP1,01014
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky. Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2023/M2143